نکات نگهداری و تعمیر چتر و سایبان

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

 نگهداری و تعمیر چتر و سایبان فضای باز

در طول فصل های گرم و معتدل، یک حس مشترک و مراقبت های طولانی برای حفظ چتر و سایبان شما در فضای باز به بهترین شکل مورد نیاز است.

چتر و سایبان را به آرامی باز کنید

اکثر چتر و سایبان های طراحی شده به راحتی بسته می شوند. برای اینکه به درستی و با خیال راحت آن را باز کنید، قبل از وصل شدن به مکانیسم بالابر، دنده های چتر و سایبان اصلی را به دور از پایه بکشید و گسترش دهید.

اگر متوجه شوید که چتر و سایبان به سختی در حال باز شدن است، آن را مجبور نکنید ممکن است نیاز به تمیز کردن شاخه ها یا برگ هایی که ممکن است مانع از کارکرد مناسب بالابر شده است داشته باشید.

زمانی که ازچتر و سایبان استفاده نمی کنید، آن را ببندید

حتی اگر پایه ثابت و زمینی محکم داشته باشید، آن را در زمانی که از چتر و سایبان استفاده نمی کنید، آن را در موقعیت قفل شده خود بر روی زمین بسته نگه دارید. آب و هوای خشن و بادهای سهمگین می تواند به راحتی باعث تخریب چتر و سایبان شما در حالت باز شود.

به جای قبول خطر آسیب به چتر و سایه بان خود و یا راه اندازی آن در کنار مبلمان باغی ویلایی خود در فضای باز، بهتر است چند لحظه زمان خود را صرف بستن آن کنید. بسیاری از تولیدکنندگان آسیب ناشی از باد را از ضمانت های تعمیر و تعویض خود حذف می کنند، بنابراین هوشمند باشند.

خشک نگه داشتن چتر و سایبان

در حالت ایده آل، شما باید هر زمان که از آن استفاده نمی کنید از پوشش چتر و سایبان استفاده کنید. علاوه بر حفاظت از آن، از قرار دادن غیر ضروری در معرض خورشید اجتناب کنید چرا که پوشش محافظ باعث جلوگیری از ایجاد کپک ناشی از رطوبت می شود.

اگر همیشه نمی توانید پوشش را روی آن قرار دهید، مطمئن شوید که تا قبل از بستن چتر و سایه بان به طور کامل خشک شده باشد. اکثر پارچه ها در فضای باز برای مقاومت در برابر رطوبت و کپک طراحی شده اند، اما رطوبت می تواند در چارچوب و مفصل های یک چتر و سایبان بسته پنهان شده و ایجاد کپک کند.

مرور کردن توصیه های تولید کننده چتر و سایبان

هر سازنده دستورالعمل ها و راهنمایی هایی برای استفاده از چتر و سایبان های خود دارد. بعضی از چوب ها نیاز به روغن کاری دوره ای دارند، در حالی که دیگران می توانند بدون آن به طور کامل به زندگی خود ادامه دهند.

مواد مختلف و طرح های ساختاری دستورالعمل خاص خود را برای تعمیر و نگهداری دارند، بنابراین باید قبل از نصب چتر و سایه بان خود دستورالعمل های روی آن را به دقت بخوانید.

حفاظت و نگهداری از چتر و سایبان

در طول فصل غیرفعال یا زمانی که برای دوره های طولانی مدت چتر و سایه بان فضای باز شما بیکار می ماند، باید پایه و چتر و سایبان خود را از شالوده آن جدا کنید و در یک مکان مناسب نگهداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که چتر و سایبان تمیز و خشک است

قبل از نگهداری و ذخیره سازی چتر و سایه بان فضای باز، راهنمایی های ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

از پوشش محافظ استفاده کنید

پوشش باعث جلوگیری از ایجاد رطوبت، جلوگیری از گرد و غبار و آلودگی در چتر و سایه بان می شود و از وقوع آسیب های ناخواسته جلوگیری می کند.

چتر پاسیو را در یک جهت تا کنید

برای کم کردن چروک و حفظ زیبایی چترو سایه بان خود، پارچه چتر را در همان جهت قبلی تا کنید و سپس آن را در داخل پوشش قرار دهید.

انتهای پایه را پوشش دهید

برای به حداقل رساندن آسیب به انتهای پایه، شما باید آنها را با استفاده از مقوا و یا قالیچه های سنگین پوشش دهید.

آن را در حالت ایستاده قرار دهید

چتر و سایبان های قرار گرفته بر روی طرفین، وزن غیر ضروری را بر روی آن قرار می دهد، به ویژه اگر موارد دیگری بر روی آنها قرار گیرد که باعث می شود در معرض خطر شکستن قرار گیرند.

آن را در یک منطقه خشک نگهدارید

مطمئن باشید که چتر و سایبان خود را در یک فضای خشک مانند یک گاراژ، زیرزمین یا استخر نگهداری می کنید. حتی اگر آن پوشش محافظتی داشته باشد، سرما و رطوبت راهی برای نفوذ و صدمه زدن به وسایل خارج از منزل در طولانی مدت پیدا خواهد کرد.

چه کسی بهترین چترهای پاسیو را تولید می کند؟

تولید کنندگان بی شماری برای چتر و سایبان های فضای باز وجود دارد. آنها طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهند که متناسب با بودجه های مختلف می باشد. بسیاری از این مارک ها ارزان قیمت هستند و گزینه های خوبی در کوتاه مدت به حساب می آیند.

با این حال، به عنوان یک خرده فروش مبلمان فضای باز ، طراحان دکوراسیون های داخلی بر محصولاتی که در طولانی مدت کارآیی مناسب داشته باشند، تمرکز می کنند. بعضی از برندها ممکن است گران تر باشند، اما دارای طرح های فوق العاده هستند و از بهترین مواد ساخته شده اند و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر تولید می شوند. این مجموعه ها همچنین توسط ضمانت های پیشرو صنعتی و موافقت نامه های خدماتی حمایت می شوند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها