درباره مبلمان چوبی در فضای باز بیشتر بدانید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

مبلمان چوبی در فضای باز

اگر شما به دنبال مبلمان چوبی برای فضای باز و باغ یا حیاط خود هستید احتمالا تا به حال متوجه شده اید که مبلمان چوبی برای فضای باز محبوبیت سابق را ندارد، این به این دلیل است که جایگزین هایی که برای مبلمان فضای باز معرفی شده اند ارزان تر از چوب می باشند. به عنوان مثال فلز و پلاستیک به راحتی می توانند توسط کارگاه های صنعتی و توسط ماشین تولید شوند و نیاز به مهارت و تخصص فردی نجار ندارند و همچنین از دیدگاه مالک نیز به رسیدگی کمتری نسبت به مبلمان چوبی برای نگه داری نیاز دارند. اما مبلمان چوبی گران بوده و نیاز به هنر و مهارت فردی برای تولید دارند ولی در عوض همسایه شما به سادگی نخواهد توانست مشابه مبلمان باغ شما را ازمغازه ها پیدا کند و برای شما منحصر به شما و فضایتان خواهد بود. به علاوه، اگرچه موادی مشابه به چوب در بازار عرضه می شود ولی در حقیقت هیچ چیز جای چوب اصلی را نخواهد گرفت و بر هیچ کس پوشیده نیست که مبلمان چوبی در زیبایی بی همتا هستند.

با اختلاف زیاد، مرسوم ترین مبلمان چوبی مورد استفاده در فضای باز مبلمان تولید شده از چوب درخت ساج است. چوب درخت ساج کارآیی و دوام بیشتری نسبت به سایر چوب های موجود برای مقابله با شرایط فضای باز را دارد. هر چند این موضوع باعث محدود شدن گزینه های انتخاب شما می شود اما اگر به دنبال تولیدات چوبی هستید، اولویت را به ساج بدهید. شما می توانید از هر نوع چوبی که مد نظرتان است برای استفاده در تولید مبلمان فضای باز خود بهره بگیرید اما باید به این نکته توجه کنید که در این صورت محصولات شما هر یک یا دو سال یکبار نیاز به رسیدگی، درز گیری و بتونه کاری خواهد داشت. اگر علاقه ای به استفاده از ساج ندارید ، حداقل مقاومت چوب مورد نظرتان را قبل از خرید در برابر آفت ها و عوامل فاسد کننده چوب بررسی کنید. حتی افراد بسیار پولدار نیز حاضر به پرداخت هزینه های هنگفت برای تهیه مبلمان در فضای باز که ممکن است یک یا دو سال در شرایط فضای باز عمر کنند نیستند. مبلمان چوبی عموما بهترین گزینه برای استفاده در فضای باز باغ و حیاط می باشد چون که اولا، باعث ایجاد یک فضای زیبا در باغ شما می شود و به عنوان مثال استفاده از مبلمان فلزی موجب ایجاد یک عدم تطابق در فضای باغ شما می شود. ثانیا، معمولا از مبلمان باغ در فضای باز کمتر استفاده می شود و عموما استفاده از مبلمان پاسیو مرسوم است که باعث می شود از مبلمان باغی استفاده کمتری شود و در نتیجه عمر بیشتری خواهند داشت. اما یک امکان بالقوه برای خرابی آنها، آفت ها هستند که در دو دسته بندی مختلف موجود می باشند که استفاده از مشاوره ها و کنترل های یک باغبان حرفه ای می تواند ایده خوبی برای رفع این مشکل باشد. اجتناب از کاشتن گل ها در فضای باغ که می تواند عاملی برای جذب آفت ها باشد نیز راهکاری مناسب است.

مبلمان چوبی در فضای باز می تواند در پاسیو یا باغ مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما منابع مالی کافی در اختیار دارید انواع مختلفی از مبلمان چوبی وجود دارد که ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از مبلمان تولید شده از درخت ساج همچنان بهترین گزینه ممکن به نظر می رسد اما اگر پاسیو یا بالکن شما دارای سقف می باشد شما این امکان را خواهید داشت که از محصولات چوبی دیگر نیز بهره ببرید. تحت هر شرایطی مبلمان مورد استفاده در فضای باز نیاز به نگه داری و تعمیر خواهند داشت اما هر چه توجه و مراقبت بیشتری از آنها بکنید عمر آنها بیشتر خواهد بود و سرمایه گذاری انجام شده بر روی آنها منطقی تر به نظر خواهد رسید.

ضعف مبلمان چوبی برای فضای باز

ضعف استفاده از چوب در کاربری های فضای باز نشان از قدرت مصالح جایگزین نیست و اگر شما طرفدار سر سخت چوب هستید باید بدانید که این گزینه همچنان یک انتخاب بسیار خوب محسوب می شود اما دلایل استفاده از مصالح جایگزین در بازار و افزایش سهم آنها در سبد خرید مردم منطقی و متقاعد کننده می باشد. تولیدات بتنی و آلومینیومی بسیار شیک و تاثیر گذار هستند. مبلمان پلاستیکی همچنین شیک تر و محکم تر از آن چیزی هستند که خریداران تصور می کنند. امروزه این امکان وجود دارد که در فضای باز منزل یا باغ خود از مبلمانی استفاده کنید که نیاز به رسیدگی کمتری برای نگه داری دارند ولی همچنان زیبا به نظر می رسند که می تواند ساخته شده از چوب یا هر مصالح مدرن دیگری باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها