تفاوت باربیکیو کردن با کباب کردن در چیست؟

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

آیا شما تفاوت باربیکیو کردن با کباب کردن را می دانید؟ حقیقت آن است که اکثر مردم تفاوت بین این دو روش پخت و پز در فضای باز (و گاهی اوقات در محیط داخلی) را نمی دانند. اما باور کنید یا نه، آنها کاملا متفاوت هستند. در این مطلب به تفاوت این دو روش پخت با کباب پز و باربیکیو می پردازیم.

هنگامی که به کباب فکر می کنید؛ تصور این است که غذای سریع و آسانی است که در کمتر از یک ساعت با حرارت بالا و مستقیم تهیه می شود. البته درباره جوجه کباب این مسئله درست است. اما اگر شما به مرغ علاقه ندارید، برخی از گوشت های دیگر که برای کباب کردن مناسب هستند را باید امتحان کنید. گوشت گاو و گوسفند یا گوشت های دریایی از این جمله است. برای گیاه خواران هم، سبزیجات برای کباب کردن عالی است!

کباب کردن ممکن است آسان باشد، اما فرآیند پخت سریع آن به این معنی است که غذای شما به راحتی می تواند بسوزد. بنابراین مهم است که چشم خود را از کباب پز برندارید.

از سوی دیگر، باربیکیو کردن بدین معنی است که غذای شما با سرعت کم و آهسته پخته خواهد شد. در واقع در این روش به جای استفاده از گرمای مستقیم مانند کباب کردن، دود تولید شده از سوختن چوب یا ذغال سنگ باعث فرایند پخت و پز در BBQ می شود. این یک سبک معمول برای پختن برش های گوشت است. این روش پخت حتی می تواند تا چند ساعت طول بکشد؛ اما صبر و شکیبایی در نهایت می تواند گوشتی آبدار و مثل پنبه که به راحتی در دهان ذوب می شود تولید کند. غذایی که تنها می تواند با این روش پخته شود. فقط حواستان باشد که مهمانان خود را با تنقلات کوچک، تا هنگام پخته شدن گوشت ها راضی نگه دارید.

در حالی که (تقریبا) هر کسی می تواند یک برگر را کباب کند، کباب کردن با باربیکیو به طور معمول توسط آشپزهای با تجربه تر ساده است.

اگر شما همان آدم این کاره در جمع خانواده تان هستید یا فقط می خواهید مهارت های آشپزی تان را به آزمون بگذارید، در اینجا برخی از پیشنهادهای تهیه کباب ارائه شده است:

پخت کباب دنده

این کباب معطر و خوش طعم در داخل خانه نیاز به یک روش کوره به کوره دارد، اما حقیقتا باید گفت فرایند سخت پخت و پز در پایان آن ارزش دارد. شما می توانید دو روز قبل از پخت دنده ها آماده کنید. برای اینکار آنها را در طعم دهنده های مورد علاقه خود بخوابانید. این کار باعث طعم بهتر و البته پخت ساده تر دنده خواهد شد.

باربیکیو ترکی

حتما لازم نیست که روز شکرگزاری یا شب عید باشد که با باربیکیوی خود بوقلمون ترکی تهیه کنید. این کار برای هر زمانی در سال یک غذای جذاب خواهد بود. برای این دستورالعمل، به یک کوره زغال چوب نیاز دارید تا به آرامی بوقلمون خود را به شکل آبدار بپزید.

گریل ماهی سالمون

مهمانان خود را با ماهی قزل آلای تازه، با یک کرم خوشمزه و طراوت، مرکبات، و سس پایه گیاهی خوشحال کنید. تهیه این غذا کمتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد؛ و شما را با طعم خوبش شگفت زده می کند. ماهی قزل آلا کبابی با کرم لیمویی پیشنهاد ماست.

گریل سیب زمینی شیرین، بال مرغ کبابی با طعم رزماری و مارچوبه و سالاد پارمسان و بادنجان کبابی، دیگر پیشنهادهای ما برای استفاده از گریل است.

امیدواریم با استفاده از این مطالب، از کباب پز و باربیکیو گازی خود بهره بیشتری ببرید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها