ایده های طراحی آشپزخانه در فضای باز + ۱۰ نکته کلیدی

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

آیا به دنبال بهترین ایده های آشپزخانه در فضای باز هستید ؟
هوای تازه، نور خورشید و غذا – اگر یک راه عالی برای به حداکثر رساندن لذت بردن از وقت خود در خارج از منزل وجود داشته باشد، آن آشپزخانه در فضای باز است!
آشپزخانه های فضای باز یکی از ابزارهای ضروری برای بهبود محیط بیرونی شما هستند.

ایده های طراحی آشپزخانه در فضای باز

راه های نامحدودی برای طراحی و چیدمان آشپزخانه در فضای باز وجود دارد. ما فقط برخی از نکات ضروری برای الهام گرفتن را برای شما فهرست کرده‌ایم.

آشپزخانه در فضای باز با چشم اندازی زیبا

وقتی که شما در یک خانه زیبا در کنار دریاچه زندگی می‌کنید و می‌خواهید بهترین استفاده را از منظره ببرید، میتوانید در فضای باز منزل خود یک آشپزخانه فضای باز طراحی کنید و از منظره و هوای مطلوب بهترین استفاده را کنید. در عین حال میتوانید با اضافه کردن چند مبل و تخت راحتی از فضای مورد نظر خود بیشترین استفاده را ببرید.

آشپزخانه برای فضای کوچک

یک راه حل جذاب برای کمبود اتاق و تمایل به ارتباط با طبیعت در یک خانه کوچک ، ترکیب فضای باز و فضای داخلی خانه است. همانطور که در بالا مشاهده میکنید، آشپزخانه در فضای باز به یک پیشخوان بدون وقفه با کمدها گسترش می یابد. در نتیجه، تمایز بین فضای داخل و خارج به حداقل میرسد.
اگر فضای بسیار کوچکی دارید ، باید خدمتتان عرض کنم یک آشپزخانه در فضای باز حتی نیازی به حیاط ندارد. یک گزینه بسیار بهتر، تراس یا پشت بام است . شما میتوانید یک آشپزخانه کوچک، بار و میز ناهارخوری خود را در بالکن یا بام خانه خود قرار دهید.

آشپزخانه در کنار استخر

غرفه‌های آترتون دو سازه جانبی با جزئیات شگفت‌انگیز هستند که صاحبان آن را بخشی از منظره می‌دانند. این جعبه‌های زیبا دارای متریال ، ارتفاع و طراجی مشابه هستند و دو هدف را دارند: آشپزخانه و فضای غذاخوری در فضای باز و اتاق مدیتیشن یا سالن بدنسازی.

آشپزخانه فضای باز روی ایوان

آلاچیق چوبی، کف بتنی مهر شده، کابینت و باربیکیو ، بک اسپلش سنگ تراشی، پیشخوان بژ، پیشخوان سنگ دال و فولاد ضد زنگ مشکی نمونه هایی از طراحی آشپزخانه در حیاط خلوت هستند.

چگونه یک آشپزخانه در فضای باز طراحی کنیم؟ ۱۰ نکته کلیدی

هنگام طراحی مناطق کاربردی، همیشه به اصول اولیه طراحی دلپذیر بازگردید. برای مثال قرار دهی وسایل ، مناطق مرطوب (سینک ها) ، مناطق گرم (گریل و اجاق گاز) و مناطق خشک (پیشخوان اماده سازی و ذخیره سازی) ، به این صورت تمام وسایل شما در جای مناسب قرار میگیرند و فضای زیادی را اشغال نمیکنند.

به خاطر داشته باشید که آشپزخانه های داخلی و خارجی مکمل یکدیگر هستند. به گفته متخصصان، تجزیه و تحلیل رابطه بین آشپزخانه داخلی و فضای بیرونی هنگام طراحی آشپزخانه در فضای باز بسیار مهم است. وقتی صحبت از آشپزی یا سرگرمی به میان می آید، چگونه با هم استفاده می شوند؟ الگوی استفاده‌ی همزمان آنها چگونه است؟

مواد و تجهیزات کم تعمیر و نگهداری را انتخاب کنید که بتوانند از چالش های یک آشپزخانه در فضای باز جان سالم به در ببرند. طراحان اشاره می کنند که فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا سطح تمیز و مقاوم در برابر خوردگی را فراهم می کند. در عین حال، میزهای مقاوم در برابر چربی و مواد پاسیو باید قادر به تحمل دمای بالا باشند.

هنگام طراحی آشپزخانه در فضای باز باید معماری و طراحی منظر خانه را در نظر بگیرید. از مصالح مکمل و جنبه های معماری برای ایجاد ظاهری منسجم استفاده کنید. میتوانید از گرما و نور یک آتشدان بهره‌مند شوید. همچنین سعی کنید چیزهایی مانند آلاچیق یا درخت را در نظر بگیرید.

یک برنامه کاربردی، هم از نظر مکان و هم از نظر هزینه تهیه کنید. در حین طرح‎ریزی، قرار دادن یا نصب منبع گاز، آب و برق را در نظر داشته باشید. متصل کردن منابع مانند آب در آشپزخانه های بیرونی معمولا دشوار تر است. از آنجایی که معمولاً دیوار بیرونی وجود ندارد، تجهیزات پخت و پز در فضای باز معمولاً فضا را مشخص می کنند.

شما می توانید با استفاده از هیتر، سایه و یک پناهگاه باران ، از تمام فصول برای گردهمایی در فضای باز استفاده کنید. درختان سایه دار، آلاچیق و سایبان ها را در قسمت های آشپزی و غذاخوری خود قرار دهید، اما از قرار دادن سقف قابل اشتعال بالای باربیکیو در فضای باز خودداری کنید. هودهای هواکش با درجه بندی بیرونی جایگزین دیگری هستند.

موسیقی و سایر اشکال سرگرمی را در نظر بگیرید تا مجبور نباشید با چالش‌های طراحی نصب بعدی آن دست و پنجه نرم کنید. این ویژگی های فنی به مراقبت بیشتری در فضای باز نیاز دارند. به طور مثال تلویزیون ها باید در آفتاب تصویر خوبی ارائه دهند.

یکی از جنبه هایی که نباید فراموش کنید نورپردازی است. نور مصنوعی باید به خوبی طراحی شود. این موضوع می تواند نحوه درک ما از یک فضا را تغییر دهد. برای تطبیق با آشپزی و سرگرمی پس از تاریکی، روشنایی محیطی مناسب را فراهم کنید.

پس از همه، شما باید مطابق با خواسته های خودتان طراحی کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند قبل از طراحی آشپزخانه در فضای باز این سوالات ساده را از خود بپرسید: چگونه در داخل آشپزی می کنید؟ در فضای باز چطور؟ آیا آشپزی خود را در مهمانی ها انجام می دهید یا سرآشپز استخدام می کنید؟ چند نفر و چند وقت یکبار سرگرمی خواهید داشت؟

4.5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها