مواردی که باید به هنگام خرید چتر و سایبان باید در نظر بگیرید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
طراحی مدرن معماری شامل انتقال بدون درز از فضای داخلی به فضای باز است. عرشه های انعطاف پذیر و مبلمان فضای باز به شما این امکان را می دهد که از طبیعت لذت ببرید، بدون اینکه در سبک طراحی و راحتی آن تغییری احساس شود.
هنگامیکه بهار و تابستان از راه می رسد، شما بیشتر و بیشتر وقت خود را در فضاهای باز مشغول سرگرمی و یا کسب آرامش در کنار استخر خواهید کرد.
برای محافظت از شما و مهمان هایتان و ایجاد یک فضای خنک و محافظت شده از آفتاب گرم، مهم است که سایه های فراوان داشته باشید. چترو سایبان های پاسیو یک راه حل محتاطانه در مقایسه با ساخت و ساز دائمی می باشند.
با این حال، استفاده از چتر و سایبان مناسب در فضای باز می تواند چالش برانگیز باشد. بر اساس خانه، محیط، بودجه و اولویت شما، عوامل متعددی برای تصمیم گیری در خصوص این انتخاب وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
این راهنما به شما در درک بهتر چتر و سایبان، سبک طراحی، مواد و ویژگی های آن کمک خواهد کرد. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که عدم قطعیت در تصمیم گیری برای خرید خود را به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که در سال های آینده می توانید در خارج از منزل محیطی آرام برای خود ایجاد کنید.

کدام نوع چتر و سایبان برای استفاده در فضای باز مناسب است

اولین تصمیم شما هنگام خرید یک چتر و سایبان پاسیو، این است که به چه نوع چتر و سایه بانی نیاز دارید. محدودیت فضای در فضای باز شما، طرح بندی مبلمان باغی ویلایی و استفاده مورد انتظار می تواند همه چیز را برای تصمیم گیری در این خصوص مشخص کند.

حتی پس از در نظر گرفتن تمام این متغیرها، سلیقه شخصی شما، تعیین کننده نهایی است. چه چیزی در بازار وجود دارد؟ طیف وسیعی از چتر و سایه بان ها برای انتخاب وجود دارد، اما همه آنها اساسا به یکی از دو دسته زیر تقسیم می شوند: مستقل یا انحرافی.

مستقل (a.k.a. با ستون مرکزی)

مشخصه تعریف این چتر و سایبان ها، حضور یک ستون مستطیل مرکزی است که از بالای چتر وسایبان تا یک شالوده محکم امتداد می یابد. این ستون می تواند یک قطعه صلب و یکپارچه، یا دو قطعه جداگانه باشد که به یکدیگر متصل شده اند.

این امر مهم است که توجه داشته باشید که چتر و سایه بان های مستقل می توانند با یک پایه متحرک یا ثابت، تثبیت شوند. این شایع ترین سبک چتر وسایبان در فضای باز است و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. در داخل تقسیم بندی چتر و سایه بان های مستقل، تعداد زیادی از متغیرها وجود دارد.

چتر و سایبان بازاری

این محبوب ترین سبک چتر و سایبان مستقل است. این نوع چتر و سایه بان به صورت گرد یا هشت ضلعی با لبه صاف عرضه می شود. بعضی از چتر و سایه بان ها برای تخلیه هوای نفوذی استفاده می شوند که منطقه زیر آن را خنک می کنند و سایه بان را برای استفاده در شرایط بادی به گزینه ای مناسب تبدیل می کنند.

چتر و سایبان ساحلی

این نوع چتر و سایبان تمایل به یک سبک مینیمالیستی دارد. این چتر و سایه بان معمولا دارای یک شکل گرد و با حاشیه های آویزان در اطراف لبه است. بسیاری از چتر و سایه بان های ساحلی از یک پایه ی ساده که در شن و ماسه قرار داده شده اند استفاده می کنند.

چتر و نیمه سایبان

این چتر و سایبان مخصوص با طرف تخت ساخته شده است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید آن را در کنار دیوار قرار دهید. این نوع چتر و سایه بان برای بالکن یا حیاط کوچک مناسب است که فضاهای محدودی دارند. این چتر و سایه بان ها به صورت گرد و یا مستطیل با لبه های صاف، دارای نقش های تزئینی و یا حجاب دار هستند.

انحرافی (a.k.a. طره ای)

چتر و سایبان های انحرافی فضای باز، همچنین به عنوان مدل های طره ای نیز شناخته می شوند که دارای یک پایه شیب دار یا متصل به سمت یک طرف هستند. چتر و سایبان از طرفین و بالا پشتیبانی می شود و به شما این اجازه را می دهد تا آن را آزادانه بر روی انواع تنظیمات صندلی و میز قرار دهید.

مزیت اصلی این چتر و سایبان های مدرن این است که می توانند یک ناحیه بزرگ بدون مانع در فضای زیر خود ایجاد کنند. این نوع چتر و سایه بان به خصوص اگر شما قصد سایه گسترانی بر روی یک میز ناهار خوری دارید گزینه های خیلی خوبی محسوب می شوند چرا که سوراخ در بالای چتر یا حمام داغ ندارد.

بسیاری از طره ها همچنین می توانند جهت ارائه پوشش ۳۶۰ درجه چرخش کنند که باعث می شود آنها کارآیی بیشتری نیز داشته باشند. چتر و سایبان های پاسیو انحرافی به پایه های سنگین تر از ستون های مرکزی نیاز دارند و معمولا گران تر نیز هستند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها