مزایای چمن مصنوعی

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

چمن مصنوعی چه مزایایی دارد؟

طرفداران ورزش‌های مختلف از مزایای چمن های مصنوعی موجود در زمین‌های بازی آگاهی دارند اما جالب است بدانید که این فقط یک حوزه کاربرد این مدل چمن ها است. افرادی که به محوطه های قادر به تحمل خشکی و کم آبی، علاقه دارند نیز از چمن مصنوعی استفاده کرده اند تا به این صورت هم جذابیت بصری محیط را تامین کنند و هم فضایی برای خانواده و حیوانات و مهمانان ایجاد کرده باشند.

خب بیایید نگاهی دقیقتر به موضوع چمن های مصنوعی داشته باشیم و ببینیم که این چمن ها چگونه بر نماسازی و محوطه سازی اثر میگذارند.

چمن مصنوعی و فایده های آن

  1. بدون اینکه سلامت گیاه را خطر بیندازید میتوانید در مصرف آب صرفه جویی کنید.
  2. حیاط شما در طول تمام فصل های سال زیبا میماند.
  3. این چمن ها احتیاجی به کود، آفت کش یا ابزارهای بنزینی چمن زنی ندارند.
  4. شما میتوانید زمانی که به هرس و رسیدگی به این چمن ها اختصاص میدهید را صرف کار دیگری کنید.
  5. با نخریدن ابزار و لوازم لازم برای رسیدگی به چمن پول زیادی را پس انداز میکنید.

 

مزایای چمن مصنوعی

خوبه نه؟

چمن مصنوعی احتیاجی به نگهداری و هرس یا آب رسانی ندارد

برخلاف چمن های واقعی، این چمن ها برای حفظ ظاهر سبز رنگشان احتیاجی به هرس کردن و رسیدگی ندارند. چمن مصنوعی احتیاجی به چمن زنی هفتگی ندارد فقط لازم است بار اول آن را در محل مورد نظر قرار دهید و تمام. برگ های پاییزی که روی این چمن ریخته اند را به سادگی جارو کنید.

یکی از بهترین ویژگی های چمن مصنوعی احتیاج اندک به رسیدگی است. این چمن ها به شما اجازه میدهند بر روی کارهای مورد علاقه تان در حیاط تمرکز کنید مثلا برگزاری مهمانی، باربیکیو و همچنین گذراندن زمان با خانواده.

چمن مصنوعی واقعا سبزتر است

چمن های طبیعی در زمستان به حالت خواب فرو میروند و رنگشان قهوه ای و تیره شده و ظاهری نه چندان دلچسب پیدا میکنند. اگر در منطقه ای خشک زندگی میکنید احتمالا این موضوع الان هم گریبانگیر شما شده زیرا با توجه به خشکسالی همگانی بسیاری از مناطق آن را تجربه میکنند.

چمن مصنوعی در همه فصل های سال و بدون توجه به شرایط جوی سبز باقی میماند.

مزایای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی سازگار با محیط زیست است

با توجه به اینکه این مدل چمن ها احتیاجی به ابزارهای نگهداری برقی یا بنزینی ندارند، محصولاتی دوستدار محیط زیست به شمار می آیند.  برای اینکه این چمن ها از روز اولشان هم بهتر شوند فقط لازم است روی آنها را جارو بزنید تا گرد و خاک و زباله از بین بروند. اگر به دنبال ارزانترین مدل چمن مصنوعی هستید چمن مصنوعی بازیافتی  بهترین گزینه برای شماست. این مدل از چمن مصنوعی، بازیافت شده است و برای مصارف ساختمانی بسیار مناسب بوده و  زباله ها را جذب نمیکند.

علاوه بر این، چمن مصنوعی برای حفظ پایداری و سلامتش هیچ احتیاجی به سموم ندارد. این سموم نه تنها برای کودکان، که در هنگام بازی در معرض مستقیم چمن هستند، مضرند بلکه سیستم آب را هم آلوده میکنند و در ابعادی بزرگتر آثار منفی ایجاد میکنند.

با استفاده از چمن مصنوعی پولتان را هم پس انداز میکنید

علاوه بر هزینه کود، سم و  چمن زنی، چمن طبیعی به مقدار زیادی آب نیاز دارد

چمن مصنوعی هیچکدام از این موارد را لازم ندارد و به این صورت به شما اجازه میدهد مبلغ بسیاری را برای امور دیگر صرف کنید.

جایگزینی مقرون به صرفه و ارزان

فرآیند جایگزینی چمن مصنوعی بسیار آسانتر و ارزانتر از جایگزینی چمن طبیعی است. اگر چمنی که قصد تعویض آن را  دارید هنوز هم اندکی کارایی دارد میتوانید از آن برای جاهای دیگر محوطه مثل مسیر باغچه یا محل دویدن سگ استفاده کنید که همین ویژگی باعث شده این محصول بسیار مقرون به صرفه باشد.

مزایای چمن مصنوعی

نتیجه گیری

مزایای چمن مصنوعی بسیار بیشتر از چمن طبیعی است به ویزه اگر در مناطق خشک زندگی میکنید و با بحران کمبود آب مواجه هستید. اگر میخواهید هزینه و مصرف آب کمتری داشته باشید و در عین حال جذابیت بصری ای چشمگیر ایجاد کنید، ما به شما چمن مصنوعی را پیشنهاد میکنیم. با اینکه دیگر محصولات مناسب برای محیط های خشک، مزایای مشابهی را ارائه میدهند اما چمن مصنوعی یک تفاوت عمده با آنها دارد، فضای بهینه و متناسب.

هیچکس دوست ندارد در حیاطی پر از کاکتوس بازی کند و احتمالا  شما هم دوست ندارید که فرزندانتان در حیاطی پر از تخته سنگ و کلوخ بازی کنند.

چمن مصنوعی تمام ویژگی‌های چمن طبیعی را در اختیارتان میگذارد و در عین حال هزینه زیادی هم ندارد.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها