قبل از خریدن چتر و سایبان این مقاله را بخوانید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

در نقاطی از حیاط یا باغ که هیچ سقف یا سایبانی وجود ندارد ، چترها می توانند بهترین انتخاب ممکن باشند. آنها می توانند هر جا و هر وقت که خواستید سایه مورد نیاز شما را فراهم آورند و در عین حال رنگ و نمایی ویژه به فضای شما اضافه کنند. بیشتر چترهای بیرونی قطری بین ۵ تا ۱۱ فوت دارند و دارای میله ای هستند که می توان آنها را در سوراخ میز ناهارخوری یا پایه چتر فرو کرد. با استفاده از یک لنگ در بالای میله، می توان سایبان چتر را بالا و پایین برد. این کار بسیار ساده به نظر می رسد.

نمای خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه به سراغ چتر و سایبان بروید، طرح فضای در دسترس خود را ارزیابی کنید، که شامل فضای سخت و فضای نرم (باغ، یا چیزهایی که در زمین و گلدان ها می رویند) می باشد. اگر چتر را برای فراهم آوردن سایه برای میز حیاط و یا مبلمان فضای باز می خواهید، میز را اندازه بگیرید. بیشتر میزهای بیرونی با اندازه های استاندارد در دسترس هستند، اما باید اطمینان حاصل کنید که سایبان کل میز را دربر خواهد گرفت، مخصوصا اگر میز بزرگ باشد و برای هشت نفر یا بیشتر جا داشته باشد. به همین صورت نباید چتری خریداری کنید که بیش از حد برای میز بزرگ باشد، مخصوصا اگر میزی دو یا چهار نفره باشد.

در اینجا باید ارزیابی میز خود را به دقت انجام دهید و نکات زیر را در نظر بگیرید:
– موقعیت میز نسبت به سقف خانه یا لبه آن. آیا یک چتر و سایه بان بلند ، ۱۰ فوت یا بیشتر  به سقف خواهد خورد؟ در ایده آل ترین شکل ممکن، باید مقداری فضا میان سقف و چتر وجود داشته باشد.
– چتر در چه موقعیتی نسبت به کباب پز و باربیکیو، آشپزخانه بیرونی یا داخلی قرار خواهد گرفت؟ بگذارید این نکته را اینگونه بیان کنیم، نباید چتر را در نزدیکی شعله های منقل بگذارید. اصلا کار امنی نیست. این کار همچنین از عبور و مرور افراد نیز جلوگیری خواهد کرد.

قبل از خریدن چتر و سایبان این مقاله را بخوانید

 

انواع چترهای بیرونی

زمانی که به سراغ خرید چتر و سایه بان می روید، اجازه ندهید که گیج شوید و یک چتر مخصوص ساحل بخرید، چنین چتری به دردتان نخواهد خورد. انواع چترهایی که به صورت آنلاین یا در بازار پیدا خواهید کرد به احتمال زیاد شامل این موارد می شوند:

چتر آفتابی: این چتر از یک پارچه گرد بر روی یک میله درست شده است و جهت ایجاد سایه برای یک نفر درست شده است. ممکن است این چترها را در هتل ها، کنار استخر یا صندلی های راحتی دیده باشید.

چتر بازاری: این نوع چترها چندین سال است که محبوبیت خاصی دارند و معمولا کیفیت بالاتری دارند و بزرگتر می باشند، مانند آنهایی که در کافه ها بر روی میزها قرار گرفته اند. چترهای بازاری هشت ضلعی بوده و بادگیر دارند.

چتر پاگودا: اینها چترهایی آسیایی و سایبان مانند هستند که شکلشان به صورت پاگودای ژاپنی می باشد. ستون ۱ تعدادی از این چترهای پاگودا را نشان می دهد.

چترهای یک سرآزاد: اینها را نمی توان با سوراخ موجود در میزهای غذاخوری به کار برد. این چترها را می توان برای موقعیت های زیادی به کار برد که نیاز به سایه وجود دارد: میزهای بدون سوراخ، میزهای کوچک، صندلی های تاشو نزدیک استخر یا یک صندلی راحتی. یک ویژگی مثبت ، این چترها سر راه قرار نمی گیرند و می توان آنها را با حرکت آفتاب تنظیم کرد.

چترهای لوگودار: مطمئنا آنها را دیده اید ، آنها تیم های ورزشی یا برند آبجوی مورد علاقه شما را تبلیغ می کنند. این نوع چترها را معمولا می توان در کافه ها یا میخانه ها دید، اما همچنین راهی عالی برای شخصی سازی حیاط هستند و همه را از چیزهای مورد علاقه خود مطلع خواهید کرد.

چترهای سطح تجاری: این چترها انواع پرکاربردی هستند که می توانید در رستوران ها یا فضاهای باز ببینید و برای مقابله با شرایط جوی ساخته شده اند.

مواد
چارچوب چترها را معمولا از چوب، آلومینیم یا فایبرگلاس درست می کنند. رایج ترین مواد آلومینیم می باشد، که معمول ترین مواد به کار رفته در پایه چتر نیز می باشد. اگر آنها را با دقت کافی بسازند، در مقابل هر گونه شرایط جوی مقاومت خواهند کرد. قالب های چوبی نیز – مخصوصا چوب های مقاومی مانند ساج، آیپ یا اوکالیپتوس ، مواد محبوبی برای چترها می باشند اما هزینه های بیشتری را دربر دارند. فایبرگلاس به عنوان یک جایگزین برای آلومینیم وزنی سبک دارد و همچنین انعطاف پذیر بوده و فرسایش هم ندارد؛ همچنین فایبرگلاس می تواند درشرایط محیطی متفاوت به خوبی مقاومت کند.

قبل از خریدن چتر و سایبان این مقاله را بخوانید

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها