تفاوت های آتشدان و میز آتش

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

چه در فصل زمستان و چه در اوج تابستان، خرید یک آتشدان یا میز آتش راهی عالی برای دستیابی به راحتی بیشتر در فضای بیرونی شماست. با وجود تفاوت‌هایی که دارند، هر دو آتش‌دان و میزهای آتش راهی برای گرم ماندن، طبخ غذاهای خوشمزه و بهبود فضای ایوان یا حیاط خلوت خود به راحتی فراهم می‌کنند. اگر میخواهید درمورد تفاوت های آتشدان و میز آتش بدانید، در ادامه مقاله‌ی ما را بررسی کنید.

آتشدان هیزمی که به آن آتشکده هم میگویند . این محصول ، در برابر نور خورشید ، باران و حرارت بالا ، رنگ ، مقاوم است . اتشدان هیزمی کنزی

آتشدان چیست؟

هنگامی که به یک پیکنیک در حیاط خلوت فکر می کنید، یک آتشدان معمولاً اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. این محصول از فلز یا سنگ ساخته شده و در سوراخی در زمین قرار می گیرد و گزینه ای دائمی تر است.

مزایای آتشدان

آتشدان ها بسیار متنوع هستند زیرا در اندازه ها، سبک ها و رنگ های مختلف موجود هستند. آنها همچنین در هر دو گزینه قابل حمل و دائمی موجود هستند، بنابراین می توانید یک آتشدان را پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد.

عملکرد آتشدان

آتشدان گزینه استاندارد برای گرم کردن فضای صمیمی حیاط شماست. در عین حال میتوانید با برشته کردن مارشمالو و لذت بردن از گفتگو با اطرافیان اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

میز آتش درسدن

میز آتش چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست، میز آتش، میزی است که دارای فضایی در وسط آن است که شعله های آتش از آن خارج می شود. در حالی که میزهای آتش مانند آتشدان کار می کنند، ظرافت بیشتری را نیز به هر گردهمایی حیاط خلوت اضافه می کنند. از آنجایی که میزهای آتش قابل جابجایی هستند، می توانید آنها را جابجا کنید تا فضای باز مورد نظر خود را ایجاد کنید.

مزایای میز آتش

میزهای آتش که معمولاً با گاز تغذیه می شوند، دود یا بخارات دیگر را در هوا آزاد نمی کنند. میزهای آتش می توانند به اندازه ای کوچک باشند که در ایوان قرار بگیرند یا به اندازه ای بزرگ باشند که حداکثر ده نفر را برای یک مهمانی شام در اطراف در خود جای دهند. برای تکمیل ظاهر میز آتشین خود، سنگ های گدازه‌ای یا شیشه‌ی گودال آتش اضافه کنید تا فضایی عالی در حیاط خود داشته باشید.

کاربرد میز آتش

میز آتش یک میز با فضایی در وسط برای ایجاد شعله های آتش است که میتوان برای گرم کردن و پخت و پز از آن استفاده کرد.

تفاوت کلیدی بین آتشدان و میز آتش

در حالی که آتشدان ها و میزهای آتش شباهت هایی با هم دارند، اما تفاوت های کلیدی نیز دارند. در زیر نگاهی به تفاوت های آتشدان و میز آتش و ویژگی هایی که هر محصول را متمایز می کند بیاندازید.

خصوصیات آتشدان

  • آتشدان ها را میتوان در زمین قرار داد.
  • آتشدان ها توسط چوب یا ذغال چوب تغذیه می شوند. این بدان معنی است که آنها شعله های باز ایجاد می کنند که یا به طور طبیعی می سوزند یا باید با آب خاموش شوند.
  • به طور کلی با فعالیت هایی مانند کباب کردن هات داگ و مارشمالو همراه است، برای این کار ها آتشدان گزینه معمول تری است.
  • بیشتر آتشدان ها با نوعی فلز یا سنگ ساخته می شوند.
  • آتشدان ها دارای شکل گرد و کاسه مانند هستند.

خصوصیات میز آتش

  • تقریبا همه‌ی میزهای آتش گاز سوز هستند. این بدان معناست که شعله های تولید شده را می توان با فشار دادن یک دکمه یا فشار دادن یک سوئیچ روشن، تنظیم و خاموش کرد.
  • به طور کلی با فعالیت هایی مانند مهمانی های شام مرتبط است، میزهای آتش گزینه ای کلاسیک تر و مدرن تر هستند.
  • برخلاف آتشدان ها، میزهای آتش را می توان با مواد مختلفی از جمله چوب، سنگ، فلز یا شیشه ساخت.
  • بسته به اندازه میز، میزهای آتش معمولاً به شکل مربع یا مستطیل هستند تا چندین نفر را در اطراف خود جای دهند.
  • از آنجایی که میزهای آتش نشانی با گاز تغذیه می شوند، دود و سایر بخارهایی که به محیط زیست آسیب می زند تولید نمی کنند. بنابراین، آنها نسبت به برخی از آتشدان ها اسیب کمتری به محیط زیست میرسانند.
  • یک میز آتش معمولاً دارای فضایی در بالای آن است، نه اینکه مانند یک آتشدان سنتی باز باشد. این بخش به افراد اجازه می‌دهد تا غذا را در بالای میز بپزند، بدون اینکه اجسام در شعله‌های آتش بیفتند. این بخش همچنین از نزدیک شدن افراد به شعله های آتش در حین لذت بردن از اوقات خود دور میز جلوگیری می کند.

آیا آتشدان می تواند یک میز آتش باشد؟

آتشدان و میز آتش دو محصول مشابه و در عین حال متمایز هستند. در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک آتشدان نمی تواند .یک میز آتش باشد را بیان میکنیم

  1. آتشدان ها در زمین قرار میگیرند در حالی که میزهای آتش روی زمین هستند.
  2. آتشدان ها با چوب و ذغال گرما ایجاد میکنند در حالی که میزهای آتش گاز سوز هستند.
  3. آتشدان ها معمولی‌تر هستند در حالی که میزهای آتش مجلل‌تر هستند.
  4. آتشدان ها باید به صورت دستی روشن و خاموش شوند، در حالی که شعله های تولید شده توسط میزهای آتش را می توان با چرخاندن یک دستگیره روشن، تنظیم و خاموش کرد.
  5. آتشدان ها گرد هستند در حالی که میزهای آتش مربع یا مستطیل هستند.
میز آتشدان مقاوم دربرابر باران و حرارت بالا . با چند لایه رویه مقاوم دربرابر خط و خش .

شما میتوانید از طریق شعب کنزی در سراسر کشور آتشدان و میز آتش مورد نظر خود را سفارش دهید.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها