بهترین مبلمان چوبی برای فضای باز

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

فارغ از اندازه حیاط خلوت و فضای داخلی منزل شما، انتخاب مبلمان مناسب در فضای باز نقشی تعیین کننده در لذت بردن از فضای خارجی منزل شما در تابستان و بهار دارد در غیر اینصورت باید بیشتر اوقات خود را در فضای داخلی خانه صرف کنید.

اگرچه انتخاب مبلمان برای فضای باز ممکن است در ابتدا با کمی سهل انگاری مواجه شود اما بهتر است برای انتخاب مبلمان پاسیو یا حیاط خلوت خود نیز به همان اندازه توجه و زمان به خرج دهید که برای مبلمان اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود صرف می کنید.

این که آیا شما به دنبال مبلمان برای یک منطقه راحتی یا یک مجموعه غذاخوری در فضای باز هستید، این راهنما به شما برای انتخاب بهترین مبلمان برای خارج از منزل کمک می کند.

دلیل انتخاب مبلمان برای فضای باز

در این مرحله، شما ممکن است تعجب کنید که چرا باید بین مبلمان در فضای باز و مبلمان داخلی تمایز قائل شوید. بسیاری از شما از یک میز، صندلی یا مبل استفاده شده در محیط داخلی در حیاط یا پاسیو خود نیز استفاده می کنید.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که مبلمان فضای باز شرایط دشواری را در مقایسه با مبلمان داخلی تجربه خواهند کرد. مبلمان چوبی در فضای باز در معرض عوامل مختلف از قبیل باران، باد، اشعه خورشید تا آب و هوای سرد و گرم قرار خواهند گرفت. در مقایسه با مبلمان در فضای باز، مجموعه غذاخوری در داخل خانه شما زندگی آرام و راحت تری را تجربه می کند.

گفتنی است، مبلمان در فضای باز باید در شرایط سخت تری بتوانند زنده بمانند و کارآیی داشته باشند. شما قطعا نمی خواهید مجموعه مبلمان غذاخوری جذاب شما در فضای باز تنها پس از گذشت اولین تابستان پوسیده، تخریب و آفت زده شود.

به طور کلی، مبلمان چوبی در فضای باز از چوب های با دوام تر و سخت تر در مقایسه با مبلمان مورد استفاده در داخل ساخته می شوند. اگر مبلمان شما دارای کوسن یا لوازم جانبی دیگر است، پارچه های آنها اغلب برای دفع آب و مقاومت در برابر محو شدن رنگ ناشی از نور خورشید طراحی شده اند.

انواع چوب برای مبلمان فضای باز

هنگامی که به چوب فکر می کنید، ممکن است آن را بهترین گزینه برای استفاده در مبلمانی که بیشتر یا همه عمر خود را در فضای باز خواهند بود، در نظر نداشته باشید. به این دلیل که چوب ها اغلب در شرایط مرطوب پوسیده شده یا تغییر شکل می دهند.

اما مبلمان فضای باز چوبی می توانند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورند و این مورد به شدت وابسته به نوع چوبی است که در مبلمان شما استفاده شده است. انواع خاصی از چوب مانند کاج، مناسب برای استفاده در محیط های داخلی می باشند، اما اگر در معرض عوامل جوی قرار بگیرند به سرعت فرسوده و تخریب می شوند.

The best wooden furniture for outdoor use

در حقیقت، تعداد چوب های کمتری مناسب برای استفاده در فضای باز در مقایسه با مصارف داخلی هستند. وقتی که حرف از انتخاب بهترین مبلمان برای باغ یا پاسیو شما به میان می آید، گزینه های محدود پیش روی شما هم می تواند خوب و هم بد باشد.

از یک طرف، شما نیازی به صرف زمان زیادی برای انتخاب مبلمان مناسب نخواهید داشت. از سوی دیگر، انتخاب محدود می تواند منجر به پرداخت هزینه های زیادی برای مبلمان باغی ویلایی مورد نظر شما شود و یا اینکه مبلمان مورد نظر شما در سبک و طراحی که برای شما جذاب است ممکن است در دسترس نباشد.

چرا بعضی از چوب ها می توانند در مقابل آفت مقاومت کنند؟

قارچ ها، حشرات و آب می توانند چوب را پوسیده کنند. چوب آفت زده نرم می شود و فرسوده به نظر می رسد که برای استفاده مداوم مناسب نیست. در این میان چوب های وجود دارند که در برابر آفت ها مقاومت می کنند که می تواند ناشی از ساختار درونی آنها بوده و یا به دلیل حضور مواد شیمیایی خاص درون چوب باشد.

به عنوان مثال، سدر حاوی روغن های خاصی است که حشرات و باکتری ها را متوقف می کند. آفاتی که سبب پوسیدگی و آفت زدگی چوب می شوند، توسط روغنهای موجود در چوب سدر از بین می روند.

انواع دیگر چوب مانند بلوط سفید دارای ساختار درونی خاصی هستند که آنها را در برابر رطوبت مقاوم تر می کند و احتمال آفت زدگی و پوسیدگی آنها رادر فضای باز کاهش می دهد.

بعضی از چوب ها در برابر پوسیدگی مقاومت نمی کنند، مانند کاج، که می توانند با روش هایی در مقابل رطوبت و پوسیدگی مقاوم سازی شوند. اگرچه چوب های مقاوم سازی شده به روش های شیمیایی و مکانیکی می توانند گزینه های مقرون به صرفه ای برای افرادی که به دنبال مبلمان فضای آزاد هستند باشند، اما کیفیت آنها در مقایسه با چوب هایی که به صورت طبیعی در برابر عوامل مختلف مقاومت می کنند بالا نمی باشد.

این مطلب ادامه دارد….

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها