اهمیت کباب کردن غذا و باربیکیو برای سلامتی

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
10 نکته سلامتی در خصوص گریل کردن

اهمیت کباب کردن غذا و باربیکیو برای سلامتی

باربیکیو!!

فارغ از اینکه هوا چند درجه است ، همه می توانیم بر این توافق کنیم که هنوز هوا هوای گریل کردن و کباب کردن است!

از همبرگر گرفته تا، گزینه های دیگر؛ انتخاب های بسیار خوبی دارید. بهترین قسمت این است که کباب کردن فقط سرگرم کننده نیست ، بلکه در واقع می تواند برای شما خوب و سالم باشد.

۵ فایده در خصوص کباب کردن غذا

پخت و پز غذا به صورت گریل  برای شما فوایدی دارد. ما برخی از مزایای آن را مرور خواهیم کرد و نکاتی را برای داشتن وعده های غذایی خوشمزه و سالم به شما ارائه خواهیم داد. بیایید با پنج مزیت سلامتی شروع کنیم.

  1. چربی کمتری می خورید

 وقتی غذا را  کباب می کنید ، چربی کمتری می خورید پس به فکر پختن یک همبرگر روی دستگاه گریل خود باشید. روی آن ، چربی آب می شود. در صورت استفاده از روش های دیگر ، چربی جایی برای رفتن ندارد ، بنابراین در نهایت دوباره توسط گوشت جذب می شود.

  1. سبزیجات گریل شده برای شما بهتر است

 بیشتر مردم نمی دانند که سبزیجات هنگام کباب شدن ، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را در خود نگه می دارند. این امر به ویژه در مورد سبزیجاتی که محتوای آب کمی دارند بسیار صدق می کند. به علاوه ، سبزیجاتی که گریل میکنید معمولاً تازه هستند که بهتر از انواع کنسرو شده هستند. این روش پختن سبزیجات از جوشاندن یا سرخ کردن بهتر است.

  1. گوشت مواد مغذی را حفظ می کند

وقتی یک تکه گوشت میتواند مقدار بیشتری از ریبوفلاوین و تیامین را حفظ کند. هر دوی این مواد مغذی نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم دارند و همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارند.

  1. از کره کمتری استفاده می کنید

اگر استاد کباب پختن هستید و غذای خود را بیش از حد نمیپزید ، گوشت های و سبزیجات خوشمزه درست خواهید کرد. از آنجا که از کباب پز استفاده میکنید ، نیاز کمتری به کره یا سایر چاشنی ها برای جلا دادن غذای خود خواهید داشت. این نه تنها به این معنی است که کالری کمتری می خورید ، بلکه مواد ناسالم کمتری را نیز وارد بدن خود می کنید

  1. کباب کردن معمولا در فضای باز انجام میشود

تصمیم به کباب کردن شما را به بیرون از منزل هدایت میکند. بسیاری از والدین در حین کباب کردن شام با بجه هایشان هم بازی میکند. آشپزی و غذا خوردن در فضای باز شما را به فعالیت بیشتری تشویق می کند ، که همه ما می دانیم یک پاداش هیجان انگیز برای همراهی با شام خوشمزه شما است. گوشت مواد مغذی را حفظ می کند وقتی یک قطعه گوشت را روی آتش می اندازید ، در واقع مقدار بیشتری از ریبوفلاوین و تیامین را حفظ می کند.

هر دوی این مواد مغذی نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم دارند و همچنین فواید زیادی برای سلامتی با هر یک از آنها دارند.

۵ نکته برای گریل کردن انواع غذا به طور سالم

قبل از اینکه گریل را برای شام امشب گرم کنید ، ما چند نکته برای سلامتی شما داریم. در اینجا پنج نکته برای بهبود رژیم غذایی خانواده برای بهبود سلامتی شما داریم.

  • گوشت بدون چربی بخرید

بله چیزبرگر بسیار لذیذ است و برای گریل کردن انتخاب اول است، اما بهتر است انتخاب خود را تغییر دهید. گوشت های بدون چربی مانند مرغ ، ماهی یا گوشت گاو را امتحان کنید. وقتی هوس یک برگر می کنید ، کم چربی ترین گوشت گاو را پیدا کنید. به دنبال عبارت ۷/۹۳ روی بسته باشید. این بدان معناست که فقط ۷ درصد چربی دارد. گوشت هرچه بدون چربی باشد ، از نظر سلامتی برای شما بیشتر است.

  • سبزیجات را کباب کنید.

هر وعده غذایی باید دارای سبزیجات باشد ، بنابراین هنگام کباب کردن ، چند فلفل یا کدو سبز به کباب اضافه کنید. ذرت شیرین را کباب کنید یا کباب های گیاهی را به عنوان یک غذا درست کنید. سالاد اسفناج همراه با سس سبک یکی دیگر از مواد افزودنی بسته بندی شده و مواد مغذی است که مورد علاقه بسیاری از افراد است.

انتخاب بهترین کباب پز برای خرید
  • به جای زغال از گاز استفاده کنید

برخی از پزشکان میگویند که ذغالی که در طی فرآیند کباب کردن استفاده می شود ، می تواند شما و غذای شما را در معرض مواد شیمیایی  سرطان زا قرار دهد. اگر می خواهید از زغال برای پخت و پز استفاده کنید ، توصیه می شود گوشت را بیش از حد نپزید و تا آنجا که ممکن است آن را از از زغال دورنگه دارید.  پزشکان استفاده از کباب پز گازی را توصیه می کنند. این نه تنها یک روش تمیزتر برای پخت و پز است ، بلکه از ایجاد ماده سرطان زا نیز اجتناب می شود.

چه کسی یک استیک گوشت گوساله که با حریره سیر یا خرد شده با فلفل لیمو ترشی طعم دار شده دوست ندارد؟ خبر خوب اینکه این کار فقط شام شما را خوشمزه نمیکند ، بلکه در واقع میتواند سلامتی شما را بهبود بخشد. هنگامی که گوشت در دمای بالا یا روی ذغال پخته می شود ، نگرانی هایی در مورد مواد شیمیایی سرطان زا که به گوشت نفوذ می کنند وجود دارد. با این حال اعتقاد بر این است که طعم دار کردن گوشت تا ۹۹ درصد به از بین بردن این مواد شیمیایی کمک می کند.

  • جایگزین های سالم را انتخاب کنید

اگر برگرها و استیک انتخاب شما برای گریل کردن هستند ، می توانید برای پیدا کردن جایگزین از اینترنت استفاده کنید

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها