انتخاب بهترین کباب پز برای خرید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
بین گزینه های کباب پز و باربیکیو گازی، ذغالی، الکتریکی یا دودی یکی را انتخاب کنید.
از دید طرفداران کباب، تمام انواع کباب پزها گزینه های ایده آلی هستند و برای آنها فرقی نمی کند که کباب پز و باربیکیو زغالی، گازی، برقی، یا دودی باشد.

اما بهترین کباب پز برای شما گزینه ای است که متناسب با نیازهای شما، شیوه زندگی و بودجه شما باشد. به هنگام تصمیم گیری در خصوص خرید کباب پز و باربیکیو، ابتدا باید صادقانه به این سوال پاسخ بدهید که از یک کباب پز چه چیزی می خواهید؟

آیا می خواهید به سرعت، با صرف زمان و تلاش بسیار کم، یک وعده غذای کبابی را تهیه کنید؟
یا عطر و طعم غذا اهمیت بیشتری دارد؟ در چه فضایی زندگی می کنید؟ آیا قوانین محلی وجود دارند که ممکن است حوزه اختیارات شما را محدود کند؟

هنگامی که شما پاسخ این سوالات را دادید، ممکن است هنوز مطمئن نباشید که کدام کباب پز برای شما ایده آل است.
با این حال، اگر مزایا و معایب هر یک از این کباب پزها را بدانید به راحتی می توانید تصمیم صحیح در این مورد را بگیرید.

کباب پز و باربیکیو گازی

مدل های گازی شایع ترین نوع کباب پز هستند که این روزها فروخته می شوند. این مدل ها عطر و طعم فوق العاده، تنوع و راحتی را ارائه می دهند.

نکته مهم در مورد کباب پز و باربیکیو گازی این است که شما می توانید آن را سریعا گرم کرده و پخت و پز را تنها در عرض ۱۰ دقیقه شروع کنید . فقط با فشار دادن یک دکمه دستگاه روشن می شود و می توانید کباب کردن را آغاز کنید.

این مدل برای افرادی که به طور مداوم از باربیکیو خود استفاده می کنند گزینه ای ایده آل است. اگر شما به دنبال ویژگی های خاص هستید، باربیکیوهای گازی پاسخگوی اغلب آنها خواهد بود.

بعضی از مدل ها دارای دسته های آشپزی، کیت های Rotisserie، مشعل های متعدد و حتی اینترنت wi-fi هستند، بنابراین شما می توانید غذای خود را از طریق گوشی چک کنید.

با این حال، چیزهایی که باید در نظر داشته باشید، سوخت و فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن است.
سوخت باربیکیوهای گازی از طریق انشعاب خط گاز طبیعی و یا یک مخزن پروپان که هر زمان خالی شد می توانید آن را جایگزین کنید، تامین می شود.

همچنین، اکثر کباب پزهای گازی نیاز به فضای زیادی دارند ، حتی کوچکترین مدل ها چرا که آنها را نمی توان بیش از حد نزدیک به اقلام دیگر مورد استفاده قرار داد. بنابراین اگر شما در یک منطقه شهری زندگی میکنید و فضای باز خانه شما یک بالکن کوچک است، باربیکیو گازی احتمالا گزینه مناسب برای شما نیست (و ساختمان شما ممکن است اجازه استفاده از آن را ندهد).

Choose-the-best-barbecue-for-shopping

کباب پزهای ذغالی

کباب پزهای ذغالی، طعم بهتری به غذا نسبت به کباب پزهای گازی می دهند و برخی از طرفداران کباب ادعا می کنند این تنها راه تهیه کباب لذیذ است. اما برخی از عوامل وجود دارند که مخصوصا در مورد ذغال باید در ذهن داشته باشید.

کوره های ذغالی همانطور که از نامشان بر می آید نیاز به ذغال دارند ، به این معنی است که هر زمان بخواهید از دستگاه خود استفاده کنید باید تکه های چوب یا ذغال کافی در دسترس داشته باشید.

ذغال همچنین نیاز به زمان زیادی دارد تا آتش بگیرد؛ به طور کلی، شما به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان پس از روشن کردن ذغال تا زمانی که کباب پز شما به طور کامل آماده شود، نیاز خواهید داشت.

همچنین، بر خلاف باربیکیو های گازی، مدل های ذغالی را نمی توان به سادگی خاموش کرد. البته می توانید کمی آب بر روی ذغال بریزید، اما این می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

اگر به فکر طول عمر دستگاه خود هستید باید زمان زیادی را نسبت به مدل های گازی پس از کباب کردن صرف خاموش کردن و تمیزکاری آن کنید. اکثر کباب پزهای ذغالی ارزان تر از باربیکیوهای گازی می باشند.

باربیکیوهای ذغالی، مشابه مدل های گازی نیاز به فضای زیادی برای جلوگیری از ایجاد آتش سوزی دارند.

کباب پزهای الکتریکی

کباب پزهای الکتریکی کمترین عطر و طعم را به غذا می دهند، اما می توانند به طور کلی تقریبا در همه جا استفاده شوند. کباب پزهای الکتریکی می توانند به سرعت گرم شده و بدن نیاز به منبع سوخت و تنها با یک پریز برق کار کنند.

اما، شما واقعا مقدار زیادی از طعم و مزه غذا را از دست خواهید داد. همچنین، اکثر کباب پزهای الکتریکی گرمای زیادی تولید نمی کنند که بعضا برای طبخ غذا بر روی کباب پز کافی نیست.

اگر شما با قوانین محلی محدود شده اید یا کل فضای در دسترس شما یک بالکن کوچک است، ممکن است کباب پز الکتریکی تنها گزینه شما باشد.

کباب پزهای دودی (Pellet)

اگرچه مدل های گازی، ذغالی و الکتریکی موارد رایج هستند، اما نوع دیگری با نام کباب پزهای دودی نیز وجود دارند. این کباب پز از چوب های سخت به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند.

آنها عطر و طعم چوب واقعی را به غذا می دهند که بهتر از کباب پزهای ذغالی می باشد و همچنین طعم دودی نیز به غذاهای شما می دهند.

با این حال، این مدل ها به فضای زیادی نیاز داشته و اغلب گران هستند. قیمت آنها چیزی در حدود یک کباب پز و باربیکیو گازی با کیفیت است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها