راهکار های چیدمان مبلمان باغی

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

آیا از مرتب کردن دوباره مبلمان خود خسته شده اید؟ ما این لیست از راهکار های چیدمان مبلمان باغی را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم در همان بار اول آن را درست انجام دهید.

این لیست را بخوانید و سپس طرح خود را روی کاغذ بکشید. به تصویر کشیدن چیزی که تصور میکنید، چیدمان شما را بسیار آسان تر می کند! شما مجبور نیستید طرح‌هایی تهیه کنید، اما فقط تصور یک تصویر کامل شما را کیلومترها جلوتر از بازی می‌آورد. اگر در مورد ترتیب خاص خود سوالی دارید، می توانید سوالات خود را با پر کردن نظر در انتهای مقاله برای من ارسال کنید. حالا بیایید چند مبلمان فضای باز را ترتیب دهیم!

۸ راهکار چیدمان مبلمان باغی

دیگر نپرسید “چطور مبلمان باغی خود را بچینم؟”. فقط مطمئن شوید که این قوانین ساده را برای ایجاد چیدمان عالی پاسیو دنبال می کنید.

۱. یک نقطه کانونی در نظر بگیرید

یک نقطه کانونی مانند این ست چهار نفره ایجاد کنید که مرکز دید فضای بیرونی شما باشد. این به عنوان نقطه تجمع اولیه و قلب چیدمان پاسیو شما خواهد بود. دکور باقی مانده از این بخش ساخته خواهد شد.

از ویژگی آتشدان یا صندلی های درون ساخت استفاده کنید. این کار به مهمان ها یک نقطه مرکزی برای جمع شدن و مکالمه میدهد.

۲. برای چیدمان خود هدفی مشخص کنید

چیدمان متقارن مبلمان فضای باز یک فضای نشیمن رسمی ایجاد می کند در حالی که چیدمان های نامتقارن کمی عجیب تر هستند و احساس راحتی بیشتری دارند. حال انتخاب کنید که کدام یک را می خواهید ایجاد کنید.

در نظر بگیرید که چطور میخواهید از فضای مورد نظر خود استفاده کنید. برای سرگرمی، ناهارخوری، استراحت و … . شما باید قطعات مورد نظر خود را طوری بچینید که در خدمت هدف شما باشد. برای مثال، اگر ایده اصلی شما ناهارخوری باشد، باید مبلمان را به سمت میز قرار دهید و میز کانون مبلمان ها باشد.

۳. مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید

وقتی دارید برای چیدمان خود تصمیم میگیرید، مطمعن شوید که جریان رفت و آمد مهمان ها را به گونه‌ای هدایت میکنید که از ازدحام کاسته می‌شود. به نحوه ورود و خروج مهمانان به فضا فکر کنید. آیا راهی بدون مانع برایشان در نظر گرفته‌اید؟ آیا مناطقی وجود دارند که ممکن است شلوغ شود ؟ پیشنهاد میکنیم برای فضاهایی که شلوغ تر است فضایی بین ۷۰ تا ۱۲۰ سانت در نظر بگیرید همچنین برای مناطقی با جمعیت کمتر این اندازه را به ۶۰ سانت کاهش دهید.

نکته مهم : مبلمان خود را به گونه‌ای بچینید که مهمانان به جای اینکه از وسط ان رد شوند، از کنار ان رد شوند. هیچ چیزی اذیت کننده تر از این نیست که دیگران مکالمه شما را با “عذرمیخواهم / ببخشید” برای رد شدن قطع کنند.

برای کمک به هدایت جریان ترافیک در صورت نیاز، از جدا کننده یا پلنتر استفاده کنید.

۴. مکان قرار دهی مبلمان فضای باز

طولانی ترین قطعه مبلمان را در امتداد طولانی ترین دیوار/لبه، رو به نقطه کانونی قرار دهید. این باعث می‌شود که منطقه بزرگ‌تر احساس شود. به طور معمول طولانی ترین قطعه یک مبل، ۳ نفره ست باغی یا لاو سیت است. در عین حال اضافه کردن چند صندلی انفرادی، مهمانان را تشویق می کند که بنشینند و گپ بزنند.

قطعات را بر اساس کاربری مورد نظر در فضاهای کاربردی قرار دهید – یک مجموعه غذاخوری، چند صندلی در اطراف یک آتشدان، چند تخت آفتاب و … .

۵. فضای خود را طوری طراحی کنید که احساس راحتی داشته باشد

با وسایل راحتی مانند میزهای کناری، پاف ها و صندلی اضافی، احساس راحتی را به حیاط خلوت خود بیاورید. اینها به میهمانان مکان هایی می دهد تا نوشیدنی ها، بشقاب ها و کیف ها را بچینند و صندلی های انعطاف پذیری را فراهم کنند.

عناصر دکور را نیز فراموش نکنید – فرش ها، بالش ها، فضای سبز، و نورپردازی همگی باعث می شوند تا حیاط خلوت شما احساس صمیمیت داشته باشد.

۵. آشپزخانه فضای باز را جدا کنید

محل پخت و پز را از ناهارخوری متمایز نگه دارید. یک تقسیم کننده کوچک برای متمایز کردن فضاها قرار دهید.

یک بار بدون صندلی، دیواری کوتاه یا سطح زمین متفاوت (برای کباب پز و اشپزخانه) در نظر بگیرید. برای دسترسی راحت تر آشپزخانه را نزدیک ورودی خانه قرار دهید..

۷. فضا را تقسیم کنید

فضاهای بزرگتر را به چندین منطقه برای غذاخوری، استراحتگاه، حمام آفتاب، بازی و غیره تقسیم کنید. با چترها، نورپردازی، بسترهای کاشت و سنگ‌فرش، به جذابیت فضای خود بیفزایید کنید.

فضا های تعریف شده به جدا سازی عملکرد هرکدام و جلو گیری از ایجاد فضای خالی کمک به‌سزایی میکند. فضاهای مجزا نیز باعث ایجاد حریم خصوصی و صمیمیت می شود.

۸. سازمان دهی اکسسوری

لوازم جانبی ظاهر طراحی را تکمیل می کند و در عین حال راحتی و عملکرد را بهبود می‌بخشد . از گلدان، فضای سبز، کوسن و وسایل تزئینی مانند فانوس یا مجسمه استفاده کنید. چیزهایی مانند جعبه ذخیره سازی کوسن وسایل به مرتب سازی و محافظت از وسایل کمک می کند.

یک کابینت یا کمد در فضای باز را در نظر بگیرید تا زمانی که از آن استفاده نمی کنید، کوسن ها، پتوها و وسایل بازی اضافی را به خوبی کنار بگذارید. اقلامی را که اغلب استفاده می کنید در مکان های مناسب برای دسترسی آسان قرار دهید.

در پایان

چیدمان مجدد به مرور زمان جان تازه ای به فضای ویلای شما می بخشد. هر از گاهی مکان مبلمان های خود را عوض کنید. این لیست نکات کلیدی را برای چیدمان مناسب فضای شما برای به حداکثر رساندن لذت پوشش می دهد. این دستورالعمل‌های چیدمان فضای باز را به‌عنوان نقطه شروع دنبال کنید، سپس در حین استفاده آن را تغییر دهید و کامل کنید. فراموش نکنید که اگر به کمک نیاز دارید بپرسید – خوشحال می شویم پیشنهاداتی را ارائه دهیم.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها