چگونه از کباب پز و باربیکیو خود نگهداری کنیم

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

روزها بلندتر، گرمتر و پر از فعالیت و جنب و جوش هستند؛ و یکی از فعالیت های تابستانی پرطرفدار درست کردن کباب و غذاهای کبابی است!

اگر کباب پز شما به خوبی کار نکند، لذت تفریحات تابستانی شما نصف می شود.

اما نگران نباشید، اگر شما به طور مداوم از کباب پز خود نگهداری کنید این اتفاق رخ نمی دهد.

از آنجا که اغلب مشکلات برای کباب پز و باربیکیو گازی رخ می دهد، در اینجا نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری این کباب پزها آورده شده است.

بنابراین شما می توانید با خواندن این مطالب مطمئن شوید کباب پز شما به بهترین شکل کار می کند!

نکاتی رایج در مورد نگهداری کباب پز و باربیکیو گازی

طبق توصیه های متخصصین ، کارهای پیچیده زیادی وجود ندارند که بتوانید از کباب پز و باربیکیو خود نگهداری کنید. این مراحل ساده را دنبال کنید و خواهید دید کباب پز شما آماده استفاده می شود!

۱- بررسی نشت پروپان

این بررسی به راحتی می تواند با سایش آب صابون به لوله گاز و اتصالات انجام شود. برای انجام این کار، باید اتصال پروپان را برقرار کنید. اگر حباب تشکیل شود، باربیکیو گازی شما نشت پروپان دارد و باید اتصالات خود را محکم کرده یا خط لوله گاز را تعویض کنید.

۲- سطح آن را بپوشانید

این ساده ترین راه برای نگهداری کباب پز شما در برابر زنگ زدگی، کثیف شدن و یا در معرض شرایط آب و هوایی دشوار قرار گرفتن است.

۳- آن را تمیز نگهدارید

پس از هر بار استفاده، زمانیکه هنوز گرم است، با استفاده از یک برس شبکه توری را بسابید. پس از خنک شدن، می توانید با استفاده از پاک کننده پنجره، قسمت های بیرونی آن را تمیز کنید. علاوه بر این، یک تمیزکاری اساسی تر نیز باید یک یا دو بار در سال، بسته به میزان استفاده شما انجام شود.

Maintaining barbecue and barbecue

نکات اساسی درباره تمیزکاری و نگهداری کباب پز

شما تا به اینجا کارهای موثری را در راستای نگهداری کباب پز خود انجام داده اید، اما یک یا دو بار در سال باید به طور اساسی کباب پز خود را تمیز کنید.

مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ در اینجا ما مراحل تمیزکاری اساسی را برای شما شرح می دهیم:

  1. گاز را خاموش کرده و اتصال به مخزن پروپان را قطع کنید.
  2. توری های آشپزی و میله های کباب پز را جدا کنید .
  3. اگر توری های و یا کوره های مشعل به شدت زنگ زده یا پوسیده شده است، وقت آن است که آنها را تعویض کنید. اگر آنها در وضعیت مناسب هستند، آنها را به راحتی در آب گرم بشویید و با یک پودر شستشو تمیز کنید.
  4. گرمکن ها را جدا کنید، اگر لازم باشد آنها را تعویض کنید. در غیر این صورت، آنها را به صورت مشابه با توری ها و کوره مشعل تمیز کنید.
  5. مشعل ها را بررسی کنید و آنها را یا تمیز کنید و یا در صورت لزوم تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که حفره های مشعل با آلودگی های سطحی مسدود نشده باشند. اگر این اتفاق افتاده است، به سادگی با یک ابزار نوک تیز آنها را تمیز کنید.
  6. با استفاده از یک چاقوی بتونه درون باربیکیو را تمیز کنید. این باعث می شود که آلودگی های جمع شده از بقایای مواد غذایی از سطح کباب پز شما زدوده شوند.
  7. پس از آنکه همه آلودگی ها را با سابیدن از بین بردید. یک مایع چربی زدا بر روی کباب پز و باربیکیو خود بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را بشویید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید کاملا خشک شود.
  8. اگر هر دکمه یا عملگری کار نمی کند، آنها را باید تعویض کنید.
  9. در نهایت، باربیکیو خود را مجدد مونتاژ کنید و به پخت و پز خود ادامه دهید!
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها