از چه نوع پایه یا چارچوبی باید در چتر و سایبان استفاده کنم

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
انتخاب مواد برای چارچوب چتر و سایبان شما در واقع تصمیم گیری در خصوص اولویت های شما است. آیا شما به دنبال ایجاد تطابق و سازگاری با ظاهر مجموعه مبلمان فضای باز خود هستید؟ آیا شما بیشتر نگران دوام آن در یک محیط مرطوب و بادی هستید؟ یا واقعا میخواهید چشم انداز و طراحی معماری خانه خود را تکمیل کنید؟سه مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت پایه و چارچوب چتر و سایبان شامل چوب، آلومینیوم و فایبرگلاس است. هر ماده دارای مزایا و خصوصیات خاصی است، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک نیاز شما را بهتر برآورده می کند.

چوب

چتر و سایبان های چوبی دارای ظاهری کلاسیک و بی نظیر هستند. ظاهر طبیعی و پیچیده آنها به خوبی در محیط سبز پر زرق و برق، جایی که در دل طبیعت است، کارآیی خود را نشان می دهد. یک چتر و سایبان چوبی به خوبی نگهداری شده در کنار مبلمان فضای باز و یک عرشه ساخته شده از چوب سخت می تواند یک سازگاری و ترکیب مناسب ایجاد کند.

شایعترین چوب های مورد استفاده، چوب ساقه، اکالیپتوس و بامبو هستند. با این حال، این مواد خام گران قیمت، چتر و سایبان های چوبی را بسیار گران می کنند. چوب¬ها برای مقاومت در برابر حشرات، فرسایش و آسیب های آب و هوایی مقاوم سازی می شوند، اما بعد از مدت طولانی قرار گرفتن در معرض نور خورشید و باران، تمایل به پوسیدگی و از دست دادن رنگ دارند.

علاوه بر این، پایه های چوبی نسبت به آلومینیوم و فایبرگلاس دوام کمتری دارند و می توانند حتی هنگام مواجه شدن با بادهای بسیار قوی نیز آسیب ببینند. بسیاری از تولیدکنندگان چوب های فاکس را بر روی مدل های فلزی یا فایبر گلاس ارائه می دهند که در مواقعی که شما اصرار بر استفاده از ظاهر تمام چوبی داشته باشید مناسب خواهد بود.

آلومینیوم

چتر و سایبان های آلومینیومی فضای باز دارای یک ظاهر هستند که مکمل دکور های مینیمال و فضاهای باز گسترده هستند. این آلیاژ ارزان قیمت، سبک وزن و با دوام است، که آن را گزینه خوبی برای ایجاد سایه در فضای باز می کند.

اکثر چارچوب های آلومینیومی دارای پوشش پودری یا آنودایز شده برای مقاومت در برابر خوردگی و سایر علائم سایش هستند. آلومینیوم به طور ذاتی انعطاف پذیر و قوی است، بنابراین می توان آن را به شکل های مختلف و جالب تبدیل کرد که چوب نمی تواند به دست آورد.

همچنین طیف گسترده ای از روکش های نهایی وجود دارد که کمک می کند تا بتوانید آن را با سایر قطعات مبلمان باغی ویلایی خود هماهنگ کنید.

آلومینیوم در برابر بادهای شدید شکسته نمی شود، اگرچه می تواند پس از مدت زمان طولانی در معرض تابش قرار گرفتن کمی خم شود. چارچوب ها و پایه های آلومینیومی نیز به دارای قابلیت های بسیاری از قبیل بالابر های میل لنگ و تاشو هستند.

فایبر گلاس

چتر و سایبان های فضای باز با پایه ها و چارچوب های فایبر گلاس در میان با دوام ترین گزینه ها در بازار هستند. فایبر گلاس سبک، قوی و بسیار انعطاف پذیرتر از چوب یا آلومینیوم است. این انعطاف پذیری به آن اجازه می دهد تا بدون شکستن، در حتی طوفان های شدید به راحتی خم شود. علاوه بر این، فایبرگلاس زنگ نمی زند و پوسیده نمی شود، بنابراین حتی در شرایط مرطوب نیز خوب عمل می کند.

در حالی که گران تر از گزینه های دیگر مواد است، توانایی آن برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید در طول سال، سرمایه گذاری قوی در بلندمدت را به وجود می آورد. چتر و سایبان های فایبر گلاس در رنگ های مختلف موجود هستند که به آنها کمک می کند تا با هر رنگ پالت رنگی در فضای باز سازگار و هماهنگ شوند. بسیاری از چتر و سایبان های پاسیو مدرن پانل های فایبرگلاس را با پایه های آلومینیومی جفت می کنند تا مزایای هر دو مواد را به دست آورند. قابلیت شیب دار کردن و میل لنگ نیز در بسیاری از چتر و سایبان های فایبرگلاس موجود است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها