نکات سلامتی و مزایای کباب کردن

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
مهم نیست که دمای هوا چقدر باشد، همه ما موافق هستیم که آب و هوا مناسب کباب کردن در فضای باز است. از همبرگر تا استیک، شما می توانید با انتخاب گزینه های زیادی برای آشپزی میتوانید از غذای خود لذت ببرید. بهترین بخش این است که کباب کردن فقط سرگرم کننده نیست، در واقع آشپزی بر روی کباب پز و باربیکیو می تواند برای شما مفید باشد.

۵ مزایای سلامتی کباب کردن

مزایای سلامتی زیادی برای پخت غذا بر روی کباب پز و باربیکیو در مقابل اجاق گاز یا فر وجود دارد. ما بعضی از مزایای بهداشتی را ذکر خواهیم کرد و برخی از راهنمایی هایی را برای طبخ برخی از وعده های غذایی خوشمزه و سالم ارائه خواهیم داد. با پنج مزایای سلامتی شروع می کنیم.

۱. شما چربی کمتری می خورید

وقتی کباب می کنید، چربی کمتری می خورید. پخت و پز برگر بر روی کباب پز و باربیکیو در مقابل یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز در آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. در کباب پز و باربیکیو ، چربی پخته می شود اما در یک ماهیتابه، چربی جایی برای رفتن ندارد، بنابراین آن را جمع می کند و در نهایت توسط گوشت دوباره جذب می شود.

۲. سبزیجات بر روی کباب پز برای شما بهتر است

اکثر مردم متوجه نمی شوند که سبزیجات بیشتر از ویتامین ها و مواد معدنی خود را در زمان کباب نگهداری می کنند. این به ویژه در مورد سبزیجات دارای محتوای آب کم است.

علاوه بر این، سبزیجات که بر روی کباب پز و باربیکیو قرار می گیرند معمولا تازه و شاداب باقی می مانند که یک قدم بالاتر از نسخه های کنسرو شده است. سبزیجات را درون فویل بپیچید و یا فقط در بالای کباب پز قرار دهید. پخت و پز سبزیجات شما به این شیوه از لحاظ غذایی سودمندتر از جوشاندن یا سرخ کردن است.

۳. گوشت مواد مغذی را حفظ می کند

هنگامی که یک تکه گوشت را بر روی آتش قرار می دهید، در واقع ریبوفلاوین و تیامین بیشتری را در خود حفظ می کند. هر دو این مواد مغذی در رژیم غذایی سالم نقش حیاتی دارند و همچنین دارای مزایای سلامتی زیادی در ارتباط با هر یک از آنها وجود دارد.

۴. شما از کره کمتری استفاده می کنید

اگر شما یک آشپز حرفه ای هستید و غذای خود را بیش از حد سرخ نمی کنید، از تکه های گوشت و سبزیجات خوشمزه لذت خواهید برد. از آنجا که کباب پز و باربیکیو دارای رطوبت بیشتری است، کمتر باعث نفوذ کره و یا دیگر مواد مضر به درون مواد غذایی شما می شود. نه تنها این بدان معنی است که شما کالری کمتری مصرف می کنید، اما مواد مضر کمتری به بدن شما وارد می شود.

The-benefits-of-barbecue

۵. کباب کردن همراه با فعالیت های بیرونی است

عمل کباب کردن باعث می شود شما به بیرون از خانه بروید. بسیاری از والدین با بچه های خود در حین کباب کردن مشغول توپ بازی بر روی چمن می شوند. عمل پخت و پز و خوردن غذا خارج از منزل موجب فعالیت بدنی بیشتر می شود، که همه ما می دانیم برای سلامتی مفید است .

۵ نکته برای کباب کردن سالم

قبل از اینکه آتش را برای شام امشب روشن کنید، ما چند نکته برای سالم کردن هر چه بیشتر وعده غذایی بعدی شما داریم. در اینجا پنج نکته برای بهبود رژیم غذایی خانواده شما را به هنگام کباب کردن در فضای بیرونی آورده ایم.

۱. خرید گوشت نازک و کم ضخامت

هرچند که چیز برگرها جزء اصلی کباب کردن می باشند، باید منوی خود را تغییر دهید. گوشت های نازک مانند گوشت مرغ، ماهی یا گوشت خوک را استفاده کنید.

هنگامی که شما می خواهید یک همبرگر تهیه کنید، نازک ترین گوشت گاوی را می توانید انتخاب کنید. هر چه گوشت نازک تر باشد، برای شما سالم تر است.

۲. سبزیجات خود را کباب کنید

هر وعده غذایی باید حاوی سبزیجات باشد، بنابراین وقتی کباب می کنید، چند فلفل یا کدو سبز را بر روی کباب پز و باربیکیو اضافه کنید. کباب کردن ذرت شیرین یا کباب سبزیجات را به عنوان یکی از مخلفات ودورچین غذای خود امتحان کنید. سالاد اسفناج با سس سالاد سبک، علاوه بر مغذی بودن، یکی از محبوب ترین گزینه های مواد مغذی است.

۳. استفاده از گاز به جای ذغال

بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، برخی از پزشکان پیشنهاد کرده اند که ذغال چوبی که در کباب پز و باربیکیو استفاده می شود می تواند شما و مواد غذایی شما را به مواد شیمیایی ناشی از سرطان آلوده کند.

اگر می خواهید از ذغال چوب برای آشپزی استفاده کنید، توصیه می شود که گوشت را بیش از حد کباب نکنید و آن را تا حد امکان از دود دور نگهدارید. پزشکان توصیه می کنند از یک کباب پز و باربیکیو گازی استفاده کنید. نه تنها روش پاک تری برای طبخ است، بلکه همچنین از احتمال به سرطان شما را در امان نگه می دارد.

۴. گوشت خود را طعم دار کنید

چه کسی استیک خوابانده شده در پیاز و سیر وعسل یا گوشت آغشته به فلفل و لیمو را دوست ندارد؟ خبر خوب این است که این طعم دهنده ها نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است سلامت شما را نیز بهبود بخشد.

هنگامی که گوشت در دماهای بالا بر روی کباب پز و باربیکیو پخته می شود، نگرانی هایی در مورد مواد شیمیایی سرطان زا که از ذغال به گوشت وارد می شود وجود دارد. با این حال، اعتقاد بر این است که طعم دهی گوشت، به حذف این مواد شیمیایی تا ۹۹٪ کمک می کند.

۵. گزینه های سالم را امتحان کنید

اگر همبرگر و استیک شما گزینه های کباب کردن هستند، همیشه می توانید برای الهام گرفتن از اینترنت استفاده کنید. انواع مختلفی از دستور العمل های خلاق و تعجب آور برای کباب کردن وجود دارد.

برای مثال، آیا تا به حال سعی کرده اید پیتزا تنوری تهیه کنید؟ این یک گزینه است. یک خمیر پیتزا از فروشگاه بخرید، کباب پز و باربیکیو را روشن کنید و کمی سس و سبزیجات بر روی گوشت بریزید. میتوانید به راحتی یک پیتزا بر روی کباب پز و باربیکیو خود درست کنید ولذت ببرید.

در حالی که تابستان معمولا مترادف با کباب کردن است، زمانی که آب و هوا شروع به سرد شدن می کند و تغییر فصل ها آغاز می شود، شما همچنین می توانید یک کباب پز و باربیکیو گازی کوچک تهیه کنید که می توانید در داخل خانه یا پاسیو از آن استفاده کنید. این باعث می شود تا شما یکبار دیگر کباب پز و باربیکیو خود را روشن کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها