مناسب ترین اندازه و نوع پارچه در چتر و سایبان

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۲

چه اندازه ای از چتر و سایبان ها مناسب است

هنگامی که شما نوع چتر و سایبان و ماده تشکیل دهنده چارچوب چتر و سایبان را انتخاب کردید، زمان آن است که سایز مورد نظرتان را نیز بدانید. اگر فضای پوشش داده شده خیلی کوچک است، به اندازه کافی سایه نخواهید داشت. اما، یک چتر و سایبان بزرگ می تواند فضای شما را تحت تاثیر قرار دهد اما از طرفی محیط عرشه یا استخر شما را خراب خواهد کرد. محیط شما ممکن است محدودیت های فیزیکی داشته باشد، مانند شاخه های برافروخته، پیشخوان یا دیوار، که گزینه های شما را محدود می کند.

با این حال یک راهنمایی خوب، برای اولین بار اندازه گیری منطقه و یا محیطی است که می خواهید سایه ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای مورد نیاز برای صندلی های راحتی و مبلمان باغی ویلایی را در نظر گرفته اید. سپس، ۲ تا ۲.۵ فوت به هر طرف اضافه کنید تا قطر چتر و سایبان را تعیین کنید که مقدار مناسب سایه را فراهم می کند.

شکل

انتخاب شکل تاج پوشش چتر و سایبان شما وابسته به سه مورد است: شکل میز یا مبلمان فضای باز یا فضای مورد نظر برای پوشش؛ هر گونه محدودیت فیزیکی محیط در فضای باز شما؛ و البته ترجیح زیبایی شناسی شخصی شما.

گرد

اگر منطقه یا محیطی که می خواهید سایه را در آن ایجاد کنید، متقارن است، حالت گرد (حقیقت آن هشت ضلعی یا حتی شش ضلعی) یک انتخاب مناسب است. چتر و سایبان های گرد نیز سبک های طراحی سنتی را به محیط اضافه می کنند، در حالی که یک احساس طبیعی را فراهم می کند که به ایجاد یک محیط خوشایند کمک می کند. اگر شما دارای شاخه های زیادی در اطراف خود هستید، چتر و سایبان های گرد ممکن است نیاز به قطع و تخریب شاخه های کمتری داشته باشد.

مربعی

چتر و سایبان های مربعی یکی دیگر از گزینه های واضح برای فضاهای متقارن هستند و حداکثر سایه را ارائه می دهند. آنها تمایل دارند سبک های تزئینی معاصر را افزایش دهند و یک ظاهر زیبا و جذاب ایجاد کنند. چتر و سایبان های مربعی همچنین در صورت همراه بودن با ویژگی های موازی معماری عرشه یا پاسیو، احساس تعادل بصری ایجاد می کنند.

مستطیلی

میزهای بیضی شکل یا درازتر اغلب به هنگام استفاده از چتر و سایبان های مستطیلی کارآیی بهتری خواهند داشت. یک چتر و سایه بان مربع یا گرد که تمام طول یک میز طولانی را می پوشاند، می تواند فضا را مختل کند. به طور مشابه، بالکن های کوچک ممکن است گزینه های نازک تر را در اختیار شما قرار دهد، زیرا فضای کافی برای گزینه دیگری وجود ندارد.

از چه نوع پارچه ای باید استفاده کنم؟

انتخاب مواد چتر و سایه بان شما یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سایه بان پاسیو پیش رو دارید. نه تنها رنگ یا طرح زیبای آن را باید مد نظر قرار دهید بلکه باید به دنبال ماده ای باشید که شما را از گرما و تابش خورشید نیز محافظت کند.چتر و سایه بان های ساخته شده از مواد مختلف خصوصیات فیزیکی ، مزایا، معایب و ملاحظات اقتصادی مربوط به خود را دارند. در اینجا چند مورد از گزینه های رایج چتر و سایبان و مارک های مختلف وجود دارد.

اکریلیک – Sunbrella

پارچه آکریلیک Sunbrella عموما به عنوان دارنده استاندارد طلایی پارچه های منزل و تجاری- بازرگانی شناخته شده است. این پارچه یک عناصر مقاوم است و سالها رنگ آن را حفظ می کند. Sunbrella در صدها رنگ و الگوهای مختلف در دسترس است و برای چتر و سایبان در فضای باز، سایه بان ها، اثاثیه یا لوازم داخلی و بالشت استفاده می شود.

پلی استر – Pacifica

پارچه پلی استر Pacifica غنی در رنگ و لوکس به هنگام لمس کردن است. الیاف اختصاصی آن رنگ را تا چهار برابر طولانی تر از پلی استر معمولی نگه می دارد، در حالی که سایر خصوصیات مشابه با اکریلیک را با هزینه پایین تر برای شما ایجاد می کند. Pacifica در ۲۰ رنگ جامد استاندارد موجود است.

Olefin – Texsilk

پارچه Olesin Texsilk یک ماده محیطی مناسب در فضای باز است که درجه بالایی از حفاظت در برابر UV را ایجاد می کند. این پارچه به اندازه کافی مقاوم در برابر لکه و با دوام در برابر سفید کننده ها و کلرین است. Texsilk در بیش از ۱۰۰ طرح و الگوی راه راه و چارخونه موجود است.

پلی اتیلن – Coolaroo

پارچه پلی اتیلن Coolaroo برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید استرالیا ایجاد شد. طناب نخی منحصربه فرد آن اجازه می دهد تا برف های خنک کننده از طریق پارچه عبور کنند، در حالی که حرارت و اشعه UV های مضر خورشید را خنثی می کند. Coolaroo در تعداد محدودی از رنگ های جامد و الگوهای بافته شده موجود است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها