لوازم مورد نیاز در فضای باز برای یک پیک‌نیک فوق‌العاده

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

برنامه‌ریزی و آماده کردن لوازم فضای باز برای یک پیک‌نیک فوق‌العاده

تابستان به سرعت دارد می‌رسد و بساط پیک‌نیک و باربیکیو آخر هفته‌ها هم داغ داغ می‌شود.
آماده‌ کردن حیاط برای پیک‌نیک و کباب درست کردن درعین حال که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما اگر لوازم مورد نیاز فضای باز را نداشته باشید می‌تواند کمی استرس‌زا هم بشود.

ما قصد داریم در این مقاله شما را با تمام لوازم ضروری مورد نیاز در یک فضای باز آشنا کنیم و به شما نشان دهیم چطور به بهترین شکل ممکن یک پیک‌نیک عالی فراهم کنید.

مبلمان فضای باز

یکی از مهم‌ترین لوازم مناسب پیک‌نیک در فضای باز صندلی‌های خوب است. حتی اگر غذا هم عالی باشد، در صورتی که صندلی‌های مناسب نداشته باشید نمی‌توانید از کنار دوستان و اعضای خانواده بودن لذت ببرید.

مبلمان فضای باز بسیار متنوع است، از تخت‌های بادی گرفته تا لاوسیت‌های فضای باز و انواع میزهای پیک نیک.
بهترین انتخاب، هم از لحاظ مالی و هم زیبایی، یک پکیج کامل میز و صندلی است. با این انتخاب دیگر نگران ست کردن پارچه صندلی‌ها یا رنگ فلز نیستید.

ایده‌های دکوراسیون برای فضای باز

من عاشق ایده‌های راحت، زیبا و کاربردی برای دکوراسیون حیاط هستم. مجموعه‌ای با برخی از عناصر شخصی مانند تاب و نور مناسب.

انتخاب مبلمان فضای باز حرف‌های زیادی در مورد محیطی که می‌خواهید خلق کنید برای گفتن دارد.
صندلی‌های تکی، هم فضای کافی در اختیار افراد می‌گذارد و هم امکان بیشتری برای چیدمان فضا خواهید داشت.
از طرف دیگر یک مبل بزرگ صمیمت بیشتری ایجاد می‌کند و شروع‌کننده‌ی گفتگوست. پشت میز و صندلی، تمرکز عمدتا بر روی غذاست، اما لاوسیت‌ها و یا مبلمان فضای باز معمولا میز بزرگ ندارند و بنابراین تمرکز بر روی مهمانان است.

هم غذا و هم مهمان‌ها، هر دو از اهمیت زیادی برخوردارند و این انتخاب شما تاثیر مهمی بر روی جو کلی فضا خواهد داشت.
به غیر از انتخاب مبلمان ، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید فضایی خلق کنید که با هر سبک مبلمان باغی ویلایی ، هماهنگی داشته باشد.

یکی از راه‌ها این است که صندلی‌ها را نزدیک به یکدیگر بچینید و از نور مناسب استفاده کنید تا همان صمیمیتی را که هنگام نشستن بر روی مبل وجود دارد را ایجاد کنید.

به همین دلیل است که دکور و چیدمان هم به اندازه نوع مبلمان فضای باز اهمیت دارد. یکی از راه‌های مورد علاقه من برای تزئین حیاط، استفاده از لامپ‌های ریسه‌ای و شمع است.
این نورپردازی بلافاصله بعد از غروب خورشید فضایی گرم و جذاب ایجاد می‌کنند و نور شدیدی که چشم را بزند نیز ندارد. راه‌های آسان و کم‌هزینه زیادی برای تزئین حیاط وجود دارد.

نورپردازی

برای نورپردازی می‌توانید روی خلاقیت خود نیز حساب کنید و با چیزهایی که در منزل دارید ایده‌های نورپردازی زیبایی به‌وجود بیاورید.

می‌توانید شمع‌های کوچک (توصیه می‌کنیم در فضای باز از شمع‌های عطری استفاده نکنید تابا بوی خوش کباب قاطی نشود) و یا لامپ‌های ریسه‌ای را داخل ظروف شیشه‌ای بگذارید و فانوس درست کنید.

لامپ‌های ریسه‌ای فوق‌العاده‌اند چون هم ارزان قمیت هستند و هم هر زمان که بخواهید می‌توانید آنها را جمع کنید.
حتی لامپ‌های کم‌مصرف زیادی نیز وجود دارند که با باتری کار می‌کنند و دیگر مجبور به سیم کشی نخواهید شد. هیچ محدودیتی برای نورپردازی وجود ندارد و همه چیز به خلاقیت خودتان بستگی دارد.

اگر به دنبال نورپردازی حرفه‌ای‌تری هستید، می‌توانید با چراغ‌های LED فانوس توکار نصب کنید.
این هم به سبک و سلیقه خودتان بستگی دارد. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که ببنید کدام عناصر فلزی یا رنگی در لوازم و مبلمان فضای باز شما پررنگتر و مرکزی هستند.

روشنایی شما هم باید با مابقی لوازمی که در حیاط چیده‌اید مطابقت داشته باشد. داشتن آتش‌دان هم یک گزینه ماجراجویانه‌تر برای درست کردن یک فضای آرام و دلپذیر است.

کباب پز و باربیکیو

و اکنون رسیدیم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش پیک‌نیک: کباب درست کردن.
بدون‌شک کباب درست کردن در پیک‌نیک برای همه مهم و لذت بخش است و لازمه درست کردن یک کباب خوشمزه، یک کباب پز و باربیکیو خوب است.
کباب پز و باربیکیو که انتخاب می‌کنید به سه عامل بستگی دارد:

  • برای چند نفر می‌خواهید کباب درست کنید
  • چه کبابی می‌خواهید درست کنید
  • چقدر به کباب درست کردن علاقه دارید.

دوستداران کباب‌ به خوبی ارزش یک کباب پز خوب را می‌دانند، به همین دلیل بهتر است از همان اول یک منقل خوب تهیه کنید چون مطمئنا ارزشش را دارد.

می‌توانید یا یک منقل توکار و یا یک منقل جداگانه انتخاب کنید. تفاوت اصلی بین این دو، روش نصب آنهاست.
اگر به دنبال یک منقل توکار با نمای خارجی زیبا، بدون هزینه‌های اضافی هستید، بهتر است منقلی به شکل جزیره‌های آشپزخانه‌ اما مناسب فضای باز تهیه کنید.

در بعضی از مدل‌های کباب پز شکل جزیره‌، علاوه بر امکانات مربوط به کباب کردن، یک یخچال فضای باز و یک گرم‌کن جانبی نیز وجود دارد.

یک کباب‌پز و باربیکیو خوب، قطعا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد چراکه نقطه کانونی تمام خاطرات تابستانی شما خواهد شد!
اگر در فضای کوچک زندگی می‌کنید و فضای کافی برای کباب پز ‌های بزرگ ندارید می‌توانید یک منقل کوچک و قابل حمل انتخاب کنید.

برای یادآوری مجدد، فراموش نکنید که برای آماده‌سازی حیاط خود برای پیک‌نیک در روزهای گرم تابستان، باید لوازمی را انتخاب و تهیه کنید که دقیقا متناسب با همان جو و اتمسفری باشد که مد نظر شماست.

نحوه‌ چیدمان میز و صندلی‌ها و نورپردازی باید به فضایی که می‌خواهید در آن همراه باشید، یا شیک و مدرن و یا صمیمی و دلپذیر باشد.
ابزار لازم برای کباب درست کردن نیز باید سبک آشپزی و نیازهای آشپزی شما را منعکس کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها