روش های طراحی بالکن و تراس

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

سال های گذشته واقعاً به ما نشان داده است که چگونه فضاهایی که در آن زندگی می‌کنیم و خانه‌هایمان نقش مهمی در رفاه ما دارند. اینکه مجبور بودیم بیشتر وقت خود را در داخل خانه بگذرانیم به این معنی بود که باید این فضاها را برای ایفای نقش های مختلف بازسازی کنیم – فضایی برای کار، یادگیری، استراحت، آشپزی، سرگرمی و تقریح.

اینجا جایی است که ما به فضاهای بیرونی خود که اغلب کمتر به آن فکر می کردیم نگاه کردیم. ما متوجه شدیم که بالکن ها، تراس ها یا پشت بام های ما چقدر می تواند مهم باشد، به خصوص در خانه های شهری. سوال این است که چگونه می توان یک طراحی عالی بالکن یا تراس ایجاد کرد؟ ما انواع و روش های طراحی بالکن و تراس و نکات ساده دکوراسیون آن ها را برای شما آورده ایم که می تواند برای فضاهای مختلف کارساز باشد.

طراحی تراس با فضای سبز

صرف نظر از اندازه، یکی از ساده ترین و اساسی ترین راه ها برای طراحی تراس یا بالکن، استفاده از گیاهان است. برای طراحی تراس با فضای سبز، انتخاب های زیادی وجود دارد – از گلدان های روی زمین و پایه های گلدان گرفته تا گلدان های آویز، گلدان های نرده تراس و گل های رونده. هنگام انتخاب کاشت، سعی کنید با تمی مشابه برای همه کار کنید. به عنوان مثال گلدان های سفالی با اشکال و اندازه های مختلف. گلدان های پلاستیکی با اشعه ماوراء بنفش به خوبی کار می کنند، اما ما به گلدان های سرامیکی، بتنی و سفالی که روستایی جذابی به دکوراسیون می دهند امتیاز بیشتری میدهیم.

یکی دیگر از طراحی های فوق العاده برای باغ تراس استفاده از قفسه ها است. آنها یک راه عالی برای اضافه کردن ارتفاع های مختلف به تنظیمات هستند. اگر فضا اجازه می دهد، عناصری مانند جعبه های کاشت با سنگریزه اضافه کنید. آب‌نماهای کوچک، دکوراسیون باغ تراس را با یک لایه حسی دیگر بالا می‌برد (اینها همچنین در کنار گیاهانی که رطوبت را دوست دارند قرار می‌گیرند). اگر به فکر کاشت چمن واقعی روی پشت بام یا تراس هستید، مطمئن شوید که می تواند بار را تحمل کند و مطمئن شوید که زهکشی مناسب در محل وجود دارد. در غیر این صورت، چمن مصنوعی را به عنوان جایگزین آسان تری در نظر بگیرید.

نکته: هنگام انتخاب گیاهان، شرایطی را که گیاه در آن رشد می کند و اینکه آیا بالکن یا تراس شما می تواند آن را فراهم کند، در نظر داشته باشید. در صورت داشتن حیوانات خانگی بازیگوش، حتماً گیاهان غیر سمی را نیز انتخاب کنید.

ایده های نور پردازی برای تراس و بالکن

فاکتور کلیدی که باید در مورد نورپردازی تراس یا بالکن در نظر داشت، استفاده از نور گرم ملایم یا پراکنده است. نورپردازی نقش مهمی در ایجاد حال و هوای مهمانی‌های شما یا حتی یک زمان آرام برای استراحت دارد. شما می خواهید آن نقطه شیرین با نور کافی برای مشاهده آسان در تاریکی را پیدا کنید، اما نه آنقدر قوی که خلق و خو را بر هم بزند. دسته های شمع های ستونی را در طوفان های شیشه ای یا فانوس های زیبا روی زمین قرار دهید. سعی کنید ارتفاع های مختلف و در دسته های سه تایی را برای یک محیط دنج اضافه کنید.

چراغ‌های رشته‌ای را روی نرده های تراس یا حتی بالای مکان نشیمن اضافه کنید تا نور ملایم کافی را ایجاد کنید. فضاهای بزرگتر می توانند به راحتی از شومینه های رومیزی قابل حمل و اتانول زیستی یا حتی آتشدان های قابل حمل استفاده کنند. این ها با محیط سازگارند و برای ماه های سردتر عالی هستند. از دیگر گزینه‌ها نورپردازی و گرمایش در فضای باز، مشعل‌ها هستند. همچنین برای زیبا سازی بیشتر فضا، میتوانید از ال ای دی برای گلدان ها استفاده کنید.

طراحی کف تراس و بالکن

سنگ طبیعی، بتن، کاشی های چینی یا سرامیک، شن، چمن مصنوعی و انواع سکو های ساخته شده از موادی مانند چوب یا پلاستیک پلی پروپیلن، همگی گزینه های عالی برای کفپوش بالکن، پشت بام یا تراس هستند. مصالحی مانند سنگ طبیعی و بتن لغزنده نیستند. سنگ های طبیعی مانند ماسه سنگ، تخته سنگ، کاشی کوداپا و کوتا دارای تنوع رنگ و بافت هستند.

اگر کاشی‌های چینی یا سرامیکی را انتخاب می‌کنید، به سراغ گزینه‌هایی با تخلخل کم بروید که می‌توانند در برابر عناصر بیرونی مقاومت کنند.

کاشی های سیمانی با طرح های پیچیده راه بسیار خوبی برای جلب توجه بصری به فضا هستند. پانل های چوبی یا سکو باید به درستی کار شوند تا در برابر آب، محو شدن رنگ و شکستگی مقاوم شوند. کفپوش تِرازو یکی دیگر از گزینه های عالی است زیرا بسیار بادوام و مناسب برای مناطق بیرونی است. با این حال، گرما را حفظ نمی کند، بنابراین می تواند در زمستان های سرد ناراحت کننده باشد.

طراحی ناهارخوری در تراس و بالکن

اغلب اوقات، فضای بیرونی شما دارای بخش نشیمن کوچک تری نسبت به اتاق نشیمن شما خواهد بود. با طراحی داخلی بزرگتر پشت بام یا تراس، می توانید مبلمان بزرگتر را خریداری کنید، اما اگر فضای شما کوچکتر است، مبلمان شما باید هم از نظر بصری و هم از نظر فیزیکی سبک تر باشد. ایده این است که آن را به یک سالن استراحت فوق‌العاده در فضای باز تبدیل کنید – بنابراین صندلی‌ها و نیمکت‌های باریک‌تر و در عین حال راحت‌تر با کوسن را انتخاب کنید و سطوح کوچکی مانند میزهای کناری را برای قرار دادن بشقاب‌ها و لیوان‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید درحاشیه تراس فضای کوچکی برای چند صندلی ایجاد کنید و یک مینی بار قرار دهید.

اگر دوست دارید از این فضا برای قهوه صبح یا ناهار خوری در فضای باز استفاده کنید، به یک کوچک و دو صندلی کوچک فکر کنید.

مبلمان فضای باز در مواد مختلفی تولید می شوند و به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آفتاب و باران مستقیم مقاومت کنند. ساج کهنه یک گزینه عالی در مبلمان چوبی است زیرا نسبتاً در برابر آب و هوا مقاوم است و بسیار بادوام است. اطمینان حاصل کنید که مبلمان چوبی شما دارای پوشش خوبی از درزگیر یا لاک باشد. فلزاتی مانند آهن فرفورژه، فولاد و آلومینیوم نیز گزینه های محبوبی برای مبلمان بالکن هستند. بر خلاف آهن فرفورژه، آلومینیوم و فولاد در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند اما بسیار سبک تر نیز هستند.

مبلمان بتنی نیز در بین مردم محبوبیت زیادی به دست آورده است اگرچه این عناصر معمولاً توکار و ثابت هستند. بتن قوی و بادوام نیز متخلخل و مستعد لکه شدن است. اطمینان حاصل کنید که از یک درزگیر بتن با کیفیت خوب برای محافظت از سازه ها استفاده کنید. در نهایت، مواد مصنوعی، مانند پلاستیک و حصیری رزین مصنوعی، کم تعمیر و نگهداری، وزن سبک و دارای خواص بسیار بادوام در تمام شرایط آب و هوایی هستند.

امیدواریم نکات گفته شده برای شما مفید واقع شوند.

5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها