سرمایه گذاری با مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان)

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۱

آیا مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران یک سرمایه گذاری خوب می باشد؟

در دهه های اخیر، مبلمان فضای باز چوب درخت خیزران (راتان) از یک محصول با محبوبیت نسبی به محصولاتی فراگیر در تمامی باغ ها و فضاهای روباز در جوامع غربی تبدیل شده اند. ترکیب منحصر به فرد این محصول با جاذبه های بصری در کنار ویژگی هایی از قبیل دوام، استحکام، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی این محصول را به یک محبوبیت خاص در بین صاحبان املاک در جوامع غربی رسانده است و در نتیجه آن مبلمان فضای باز چوب خیزران به محصولی محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.
جدای از محبوبیت، مشتریان زیادی هنوز در این مورد شک دارند که آیا مبلمان باغی ویلایی ساخته از چوب خیزران یک سرمایه گذاری مناسب محسوب می شود یاخیر؟
قیمت های بسیار سنگین و بازدارنده این مجموعه ها گاهی صاحبان املاک را در خصوص سرمایه گذاری و خریداری آنها کمی محتاط می کند و اغلب افراد علاقه دارند مبلمانی که در جلوی چشمان آنها قرار می گیرد ارزش سرمایه گذاری و پول پرداخت شده به آنها را داشته باشد و آن را جلوه دهد.میزان جدیت پرداختن به این موضوع در بین مشتریان مختلف، متفاوت است اما مطالب زیر به شما یک دیدگاه متعادل و بیطرفانه در خصوص فاکتورهای مختلف در خصوص پاسخگویی به این موضوع را می دهد.

جذاب، با دوام و مقاوم

بیشتر مباحث مطرح شده در خصوص مبلمان چوب درخت خیزران (راتان) باید حول موضوعاتی از قبیل ظاهر جذاب، دوام و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و سایر فاکتورهای خارجی باشد. تمامی آنها ویژگی هایی حقیقی و اثبات شده این محصولات بوده و اغلب صاحبان املاک این یک یا تعدادی از این موارد را مبنای تصمیم گیری خود به هنگام خرید این مبلمان فضای بازقرار می دهند.

به عنوان مثال مبلمان فضای باز چوب خیزران تنوع بالایی به هنگام استفاده در باغ ها را دارند که فارغ از مسائل زیبایی شناختی و کیفیت آنها، جنبه های بصری این محصولات به تنهایی می تواند به عنوان توجیه این سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

اما خواسته برخی دیگر از مشتریان در کنار زیبایی و جلوه خوب و مناسب آنها در باغ یا پاسیو ، دوام و مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و ایستادگی مواد اولیه آن در برابر استهلاک و استفاده روزمره می باشد.

به علاوه به منظور حصول اطمینان از مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی معمولا از رزین هایی مخصوصی بر روی پلیمرهای ترکیبی استفاده می شود که می توانند این نگرانی را رفع کنند.

با در نظر گرفتن تمامی این مسائل، به راحتی می توان فهمید که تمام ادعاهای مطرح شده در مورد مبلمان فضای باز چوب خیزران صحیح می باشد. این مواد در حقیقت با دوام، متنوع، جذاب و مقاوم می باشند. تمام ای موارد گواهی بر این موضوع است که این نوع مبلمان فضای باز یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آیند، اما قبل از تصمیم گیری در نظر گرفتن سایر جنبه ها نیز حائز اهمیت می باشد که در پاراگراف های بعدی مورد بحث قرار گرفته است.

قیمت در برابر استفاده

همانطور که قبلا نیز در این مقاله ذکر شد این مبلمان فضای باز مزایای زیادی از قبیل تنوع پذیری و کیفیت ساخت را دارا می باشند اما قبل از خرید آنها باید میزان استفاده از آنها را نیز در نظر بگیریم.
به طور مجزا، این دست مبلمان فضای باز قطعا یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شوند اما صاحبان املاک از این موضوع آگاه هستند که هر یک از این مجموعه ها می تواننند آنها را با مشکل مواجه کنند پس در نتیجه میزان استفاده از مبلمان باغی ویلایی را قبل از تصمیم گیری در خصوص خرید آنها را وارد معادلات خود می کنند.

قطعا شرایط آب و هوایی که این مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار خواهند گرفت نقش مهمی در میزان طول عمر آنها ایفا می کند اگرچه همانطور که ذکر شد این مواد در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند اما واضح است که طول عمر آنها در محیط های تحت بارندگی های سنگین به اندازه بخش های گرم و خشک نخواهد بود.

بسیاری از صاحبان املاک در مناطق غیر معتدل علاقه مند به سرمایه گذاری برای تفریحات چند هفته ای از مبلمان باغی ویلایی خود هستند اما این موضوع می تواند یک فاکتور تعیین کننده به حساب آید به ویژه اگر مبنای تصمیم گیری بر اساس منابع مالی و بودجه باشد.

در نهایت پاسخ روشنی برای این مسئله که استفاده از مبلمان چوب درخت خیزران (راتان) یک سرمایه گذاری مناسب محسوب می شود یا خیر وجود ندارد. دقیقا مشابه با حالتی که تصمیم گیری شما وابسته به چند متغیر باشد که شرایط در هر موقعیت با موقعیت قبلی و بعدی متفاوت است. اما امیدواریم این مقاله در خصوص بیان جنبه های مختلف این مبلمان فضای بازکه تاثیرگذار در معیارهای تصمیم گیری شما برای سرمایه گذاری بر روی آنها است، موفق آمیز بوده باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها