چند راه آسان برای تمیز کردن مبلمان پاسیو

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

مبلمان فضای باز همیشه در معرض انواع آلودگی های محیطی هستند. در نتیجه خیلی زود کثیف شده و آن ظاهر زیبا و جذاب اولیه را از دست می دهند. اما نگران نباشید. اگر انتخاب درستی در زمینه مبلمان فضای باز خود داشته باشید، تمیز کردن آنها نباید خیلی پیچیده باشد. در این مطلب به بررسی چند روش و ماده برای تمیز کردن مبلمان پاسیو می پردازیم.

جوش شیرین

اکثر تمیز کننده های تجاری برای تمیز کردن مبلمان پاسیو نا مناسب هستند. چراکه موجب فرسایش رنگ و ظاهر مبلمان، بخصوص در نمونه های رزین دار می شوند. اما اگر شما مبلمان فضای باز خود را با یک اسفنج مرطوب که در محلول جوش شیرین آغشته شده است، تمیز کنید، دیگر نگران خراشیدن یا خشک شدن و کدر شدن سطح مبلمان خود نباشید.

برای انجام اینکار اسفنج مدنظر را با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی روی سطح مبلمان بکشید، و پس از آن محل را به خوبی با آب بشویید.

سفید کننده

آیا مبلمان پاسیو شما به شدت کدر شده است؟ در این شرایط تنها راه استفاده از سفید کننده است. البته سعی کنید مبلمان را با مواد شوینده خفیف بشویید. مثلا مخلوط با یک دوم فنجان سفید کننده در ۱ گالن (۳.۷ لیتر) آب محلول مناسبی برای شستشوی چنین مبلمان است. توجه کنید که این شکل شستشو بیشتر مناسب مبلمان های پلاستیکی است و پس از انجام مراحل شستشو، حتما مبلمان را کاملا خشک کنید.

سرکه

اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، احتمالا با کپک روی مبلمان چوبی پاسیو غریبه نیستید. اما قبل از استفاده از سفید کننده، راه حل مبتنی بر سرکه را نیز امتحان کنید:

سرکه سفید را به صورت اسپری به محل های تشکیل کپک بزنید و با دستمالی نرم به آرامی تمیز کنید. کپک ها معمولا موجب تغییر ظاهر مبلمان چوبی می شوند، اما ساپری سرکه می تواند سدت کم برای مدتی ظاهر مبلمان فضای باز شما را به حالت قبل بازگرداند.

همچنین ۱ فنجان آمونیاک، ۱/۲ فنجان سرکه سفید و ۱/۴ فنجان جوش شیرین در ۱ گالن (۳.۷ لیتر) مخلوط کنید. با استفاده از این محلول و یک مسواک قدیمی گوشه ها و فضاهای تنگ دیگر که دچار کپک شده اند را پاک کنید.

در نهایت برای تمیز کردن و جلوگیری از رشد کپک در مبلمان پلاستیکی در فضای باز و چترهای پاسیو، ۲ فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری صابون مایع را در یک سطل آب گرم مخلوط کنید. حالا از یک برس نرم برای تمیز کردن شیارهای پلاستیکی و پاک کردن پد صندلی و چتر استفاده کنید. در نهایت شستشو با آب سرد را در دستور کار قرار دهید؛ و بگذارید مبلمان در خورشید خشک شود.

اسپری WD-40

اسپری را بردارید و به مبلمان پاسیو پلاستیکی کثیف خیره شوید. به سادگی اسپری WD-40 را به طور مستقیم بر روی سطح بزنید و با پارچه خشک پاک کنید. قطعا شما از نتایج شگفت زده خواهید شد.

این اسپری محصولی است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط شرکتی در کالیفرنیای امریکا ابداع شد. در ابتدا از این اسپری برای تمیزکاری و روان کاری قطعات صنعت هوا و فضا، استفاده می شد. اما به مرور و با توجه به کیفیت جادویی آن، استفاده از این محصول به صورت عمومی برای تمیز کاری موارد مختلف رواج یافت.

این اسپری را می توانید در ابزار فروشی های معتبر پیدا کنید.

امیدواریم از این به بعد تمیز کردن مبلمان پاسیو برای شما، ساده تر شده باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها