انواع چتر و سایبان

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۱
به منظور ایجاد سازگاری  چتر و سایبان ها با دکوراسیون فضای باز شما، طرح ها مختلفی ارائه می شود که شامل موارد زیر است:

چتر و سایبان بازاری (Market Umbrellas)

رایج ترین نوع چتر و سایبان در سراسر جهان، چتر و سایبان بازاری می باشند که طراحی سنتی آنها با یک ستون مرکزی و سیستم تهویه بادی در بالا، ظاهری ساده و شفاف به آنها داده است.

اغلب این چتر و سایه بان ها در وسط میز غذاخوری قرار داده می شوند اما همچنین به صورت آزاد به همراه یک شالوده نیز به کار گرفته می شوند. در اکثر موارد باید شالوده به طور جداگانه خریداری شود. برخی چتر و سایبان های بازاری قابلیت تغییر زاویه در قسمت بالای خود را دارند که مانع از تابش نور خورشید در هر زمانی از روز شود.

چتر و سایبان با ستون خارجی (Off-set Umbrellas)

به جای استفاده از ستون مرکزی در این نوع از چتر و سایبان از ستون های واقع شده در طرفین استفاده می شود. پارچه قسمت بالایی چتر از این پایه ها آویزان می شود. این کار باعث ایجاد یک فضای باز در زیر چتر و سایه بان می شود و دیگر ستون نگهدارنده مانع چیدن مبلمان فضای باز نخواهد بود.

این نوع ازچتر و سایه بان ها برای سایه اندازی در بخش خاصی از حیاط شما مناسب می باشد که می تواند فضای کنار استخر یا بالای میز غذاخوری شما باشد. به علاوه، بعضی از این چتر و سایه بان ها به همراه شالوده فروخته می شوند ولی در اغلب مواقع باید شالوده را به طور جداگانه خریداری کنید.

گزینه های پارچه چتر و سایبان

در حالیکه اکثر افراد پارچه چتر و سایه بان خود را بر اساس رنگ و طرح آن انتخاب می کنند، این امر همچنین حائز اهمیت است که پارچه ای با جنس مناسب را برای فضای باز خود انتخاب کنید چرا که هر جنس مزایای خاص خود را دارد. در زیر تعدادی پارچه برای شما لیست شده است:
پارچه اکریلیک یکی از رایج ترین گزینه ها برای پارچه چتر و سایبان می باشد.

پارچه اکریلیک

این پارچه نرم و لطیف به دلیل مقاومت بالا در برابر کپک زدگی با قابلیت خشک شدن سریع یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای استفاده به عنوان پارچه چتر و سایبان به حساب می آید. در کنار خاصیت تمیزکاری سریع و آسان این گزینه مانع از نفوذ آب شده و در برابر از بین رفتن رنگ و پوسیدگی مقاوم می باشد. این پارچه همچنین مانع از نفوذ اشعه های مضر فرابنفش شده و محیطی آرام و ایمن را برای افرادی که در زیر چتر و سایبان می نشینند ایجاد می کند.

اولفین

پارچه سنتتیک و ترکیبی دیگر اولفین می باشد که بسیاری از مزایای مشابه پارچه اکریلیک را دارا می باشد. این پارچه در برابر پوشیدگی و از دست دادن رنگ مقاوم می باشد و به سرعت خشک می شود و تمیزکاری آن آسان بوده و در برابر لکه ها از خود مقاومت نشان می دهد. به دلیل اینکه لطافت و نرمی اکریلیک را ندارد، عموما ارزان تر از آن می باشد.

پلی استر

این پارچه قوی ترین پارچه سنتتیک (ترکیبی) می باشد و به سرعت رطوبت بر روی آن خشک می شود. اما در برابر از دست دادن رنگ و پوسیدگی در مقایسه با سایر پارچه ها آسیب پذیر می باشد. بین گزینه های مختلف برای پارچه و طراحی آنها، می توانید پارچه ای را برای چتر و سایه بان خود انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و زیبایی حیاط و مبلمان فضای باز شما را تامین کند.

کدام نوع چتر و سایبان سازگار با فضای باز خارجی شما می باشد؟

با کلیک بر روی لینک( ۰۰http://kenzifurniture.com/%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D8%AA%D8%B1/ ) از چتر و سایبان با کیفیت بالای ما دیدن فرمایید و زیبایی و سبک را به حیاط و فضای باز خود اضافه کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها