چوب های مناسب مبلمان فضای باز را بشناسید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

اگرچه فقط تعداد انگشت شماری از چوب‌ها برای مبلمان در فضای باز ایده آل هستند؛ اما طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها وجود دارد که می تواند سازگار با سلیقه شما بوده، متناسب با بودجه شما باشد و نیازهای شما را برطرف کند. در این مطلب انواع چوب های مناسب مبلمان فضای باز را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب های مناسب مبلمان فضای باز

سرو: درختان سرو که در مناطق جنوبی آمریکا رایج هستند، تمایل به رشد در باتلاق دارند. همچنین حاوی روغن‌هایی هستند که منجر به دفع آفات، قارچ‌ها و سایر عوامل پوسیدگی چوب می‌شوند.

سدر قرمز: اگر تا به حال سدر را بو کرده باشید؛ متوجه شده‌اید که چرا این چوب در برابر پوسیدگی و آفت بسیار مقاوم است. بوی شدید این چوب ناشی از روغن‌های موجود درون آن است و برای دفع آفات بسیار کارساز است. سدر ممکن است به اندازه چوب‌های سخت در مناطق گرمسیری بادوام نباشد؛ اما اگر به خوبی مراقبت و نگهداری شود می‌تواند چندین دهه در فضاهای باز مورد استفاده قرار بگیرد.

Ipe: این یک چوب سخت است که در برزیل و دیگر مناطق آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می‌شود. این چوب شهرت خود را به واسطه سخت بودن و مقاومت در برابر خم شدگی به دست آورده است. همچنین دارای یک عمر بسیار طولانی (بین ۲۵ تا ۴۰ سال)، حتی بدون مراقبت و نگهداری است. در حالی که اکثر چوب‌ها در آب شناور می‌شوند؛ این چوب به قدری متراکم است که به درون آب فرو می‌رود. همچنین در مقایسه با سایر انواع چوب‌ها در برابر آتش نیز بسیار مقاوم است؛ و حاوی مقادیر زیادی اسید تانیک می‌باشد؛ که به مقاومت در برابر آسیب قارچ‌ها و حشرات کمک می‌کند. یکی از نقاط ضعف مهم این چوب در مقایسه با موارد دیگر قیمت بالای آن است.

ساج: ساج نوع دیگری از چوب جنگلی استوایی مقاوم در برابر پوسیدگی است. این چوب به نگهداری و مراقبت کمی نیاز دارد؛ و برای مدتی طولانی بدون مراقبت و توجه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه به دلیل دوام بالای خود شناخته می‌شود؛ اما اشکال بزرگ آن این است که به آهستگی رشد می‌کند. امروزه میزان رشد درخت ساج بسیار اندک است؛ که به این معناست مبلمان ساخته شده از این چوب بسیار گران خواهد بود.

اکالیپتوس: برخلاف ساج، اکالیپتوس یک چوب با میزان رشد سریع و مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی است. مانند ساج، اکالیپتوس نیاز به مراقبت و نگهداری کمی دارد. روغن معطر موجود در اکالیپتوس آن را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند. تراکم بالای آن نیز باعث مقاوم‌تر شدن در برابر فرسودگی و پوسیدگی می‌شود.

چوب قرمز: این چوب حاوی مقادیر زیادی تانین است؛ که به آن کمک می کند تا در برابر پوسیدگی و آفت مقاوم باشد. این چوب که از درختان سرخ رایج در بخش‌های غربی آمریکا می‌آید، در سواحل غربی بیشتر از سواحل شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ایرادات این چوب این است که تانین موجود در آن باعث ایجاد لکه‌هایی به خصوص در نواحی اتصالات در مبلمان می‌شود.

بلوط سفید: ساختار سلولی بلوط سفید آن را در برابر رطوبت مقاوم‌تر می‌کند. این چوب به عنوان یک چوب فوق‌العاده با دوام شناخته می‌شود. در واقع آنقدر محکم است که در ساخت یک کشتی جنگی آمریکایی “Old Iron Side” مورد استفاده قرار گرفته است.

لوکوست سیاه: ساختار سلولی این چوب همانند بلوط سفید به مقاومت آن در برابر آفت‌زدگی کمک می‌کند. امروزه کمتر از این چوب برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود؛ اما در گذشته عموما برای ساخت حصارکشی‌ها و مبلمان در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

چوب ماهون: اگر محدودیتی در پول نداشته باشید، می توانید مبلمان ساخته شده از این چوب را برای فضای باز خود در نظر بگیرید.

این چوب یکی از گران‌ترین گزینه‌های موجود است. علاوه بر این، انواع بسیاری از این چوب وجود دارد که می توانید مبلمان خود را از آن تهیه کنید. همه آنها ویژگی‌های مشابه ندارند. بنابراین اگر نوعی را پیدا کردید که بسیار ارزان است؛ حتما قبل از خرید در مورد آن تحقیق کنید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها