تمیزکاری و نگهداری کباب پز و باربیکیو ( بخش دوم )

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
در ادامه مقاله قبل در اینجا به نکاتی دیگر برای نگهداری و تمیزکاری کباب پز و باربیکیو می پردازیم.

۵- جلوگیری از ایجاد گرده روغن سیاه بر روی شبکه توری کباب پز و باربیکیو و غذای پخته شده

ایجاد مواد سیاه روغنی نشان می دهد که لوله های Venturi روی مشعل شما مسدود شده است و اجازه نمی دهد جریان گاز و هوا به اندازه کافی به مشعل ها برسد.

 

علاوه بر این، کوره مخصوص کباب پز و باربیکیو شما ممکن است نیاز به تمیزکاری کامل داشته باشد.

برای اصلاح این، این مراحل ساده را دنبال کنید:

    • هنگامی که کباب پز و باربیکیو خنک است، مشعل را جدا کرده و بخش های مختلف آن را بررسی کنید. اگر بخش هایی مسدود شده باشند، با یک برس نرم آن را تمیز کنید.
    • همچنین شما می توانید با استفاده از یک تکه کاغذ یا ابزار دیگری که به اندازه کافی کوچک است ، آوار درون بخش های مختلف را که باعث ایجاد انسداد می شود تمیز کنید. ( هرگز از مته یا میخ برای باز کردن انسداد استفاده نکنید، چرا که باعث گشاد شدن و صدمه به مشعل شما می شود)
    • بعد، لوله های مشعل وتوری را تمیز کنید. از یک محلول لوله بازکن یا برس Venturi ، استفاده کنید و آن را به طور کامل درون لوله در حالی که می چرخانید، فشار دهید.
    • برس را بیرون بیاورید و هر گونه آلودگی باقیمانده را بررسی کنید. توجه داشته باشید که عنکبوت ها جذب بوی گاز می شوند و ممکن است در لوله های Venturi یافت شوند. برای جلوگیری از این، اطمینان حاصل کنید که محافظان عنکبوت به طور تمام وقت از دریچه هوا محافظت می کنند.
    • همچنین ممکن است روغن در پایین اجاق تشکیل شده باشد. برای رفع این مشکل، شبکه های پخت و پز و مشعل Flav-R-Wave ™ را جدا کنید.
    • از یک برس مخصوص کباب پز و باربیکیو از جنس فولاد ضد زنگ استفاده کنید و قسمت پایین کباب پز را تمیز کنید. برای تمیزکاری کامل، از یک جارو برقی صنعتی برای حذف خاکستر و آوار استفاده کنید.

۶- جلوگیری از زنگ زدگی شبکه توری چدنی کباب پز و باربیکیو

ظاهر زنگ زده شبکه های پخت و پز چدنی نشانه ای است که شبکه ها باید مجددا تمیز شوند. بدون هیچ نگرانی، آموزش های زیر به شما کمک خواهد کرد تا این عملیات تمیزکاری را انجام دهید.

Cleaning and maintenance of barbecue

نکات ایمنی هنگام استفاده از کباب پز و باربیکیو

هرگز در هنگام استفاده از کوره مخصوص کباب پز و باربیکیو، آن را به حال خود رها نکنید. هرگز از کباب پز و باربیکیو خود در یک فضای بسته ، زیر اشیای آویزان و نزدیکتر از ۲۴ اینچی به هر سطح قابل اشتعال استفاده نکنید. همیشه مخزن پروپان اضافی را در یک منطقه تهویه شده نگهداری کنید.

چگونه می توان کباب پز را برای استفاده در زمستان آماده کرد.

هنگامی که دما کاهش می یابد و برگ ها شروع به ریختن می کنند، زمان آن رسیده است که به فکر آماده کردن کباب پز خود برای زمستان باشید.

این که آیا شما یک فرد علاقه من به استفاده از کباب پز و باربیکیو در کل طول سال هستید یا آن را تا بهار سال بعد بلا استفاده رها خواهید کرد، ایده خوبی است که پس از یک تابستان طولانی، زمانی را به تمیزکاری و بررسی کباب پز و باربیکیو خود اختصاص دهید که یکی از بهترین راه ها برای افزایش طول عمر آن می باشد.

۱. کباب پز و باربیکیو را تمیز کنید

اجزای آن را جدا کرده و داخل آن را با استفاده از یک برس محکم کاملا بسابید. یک پارچه قدیمی و یک سطل از آب گرم و صابون را بردارید و سطوح داخلی و خارجی کوره را تمیز کنید.

فراموش نکنید که مخزن روغن را خالی کنید. اگر شما می خواهید کباب پز و باربیکیو خود را برای زمستان نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که قبل از بسته بندی کاملا آن را خشک کنید.

۲. قطعات کباب پز و باربیکیو را بررسی کنید

اگر شما نیاز به تعویض قطعات دارید، اکنون زمان خوبی برای سفارش دادن آنها است. تمام شیلنگ های کباب پزخود را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها سالم بوده و هیچ ترک خوردگی بر روی آنها وجود ندارد.

۳. شبکه توری چدنی کباب پز و باربیکیو خود را تمیز کنید

استفاده از یک لایه نازک از روغن آشپزی برای تمیز کاری شبکه توری کباب پز و باربیکیو شما، یک لایه حفاظتی در برابر زنگ زدگی ایجاد می کند.

اگر برای مدتی قرار است از کباب پز خود استفاده نکنید، شبکه توری آن را به درون خانه بیاورید و آنها را در یک مکان گرم و خشک نگهداری کنید. بیشتر بدانید.

۴. یک روکش با کیفیت برای کباب پز خود تهیه کنید

این کار به محافظت از کباب پز و باربیکیو شما کمک خواهد کرد.

۵. سیلندر پروپان را در یک محیط با تهویه خوب نگهداری کنید

در صورت نگهداری کباب پز خود در داخل خانه ، مخزن پروپان را جدا کرده و در یک محیط با تهویه مناسب (گاراژ، فضای باز، و غیره) نگهداری کنید. نگهداری آنها در داخل بسیار خطرناک است، حتی کوچکترین نشت می تواند باعث آسیب های جدی شود.

۶. فقط برای استفاده در فضای باز

هرگز از کباب پز و باربیکیو خود در یک فضای محصور مانند گاراژ، آلاچیق یا بالکن استفاده نکنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که باربیکیو شما حداقل ۳۰ اینچ دورتر از هر سطح قابل احتراق یا آویزان باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها