۹ نکته برای کباب درست کردن در زمستان

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

باربیکیو و کباب خوردن در سرما 

بیرون بسیار سرد است. اما فقط به این دلیل که چنین سرمایی غالب شده است به این معنی نیست که نمی توانید کباب پز خود را راه بیاندازید و از مزه دلپذیر غذاهای کبابی لذت ببرید.
آشپزان سرسخت می دانند که آب و هوای سرد نمی تواند مانع لذت بردن از کباب در تمام سال شود. از این نکته های ساده پیروی کنید تا با آب و هوا مقابله کرده و لذت کافی را از کباب خود ببرید.

یک: سعی کنید ناحیه کباب پز را عوض کنید تا کمترین فاصله را از خانه تا آنجا طی کنید. مسیر وزش باد را شناسایی کنید و جایی را پیدا کنید که بیشترین محافظت را در مقابل سردی هوا دارد. آشپزی در نزدیکی ساختمان یا خانه بهترین انتخاب شما می باشد تا از این بادهای سرد در امان باشید. اطمینان حاصل کنید که فاصله مناسب را از شاخه های آویخته، ایوان یا هر چیز دیگری حفظ کرده اید که احتمال شعله ور شدن دارند. هیچگاه در مکان های بسته آشپزی نکنید.

دو: پروپان و گاز در آب و هوای سرد عملکرد متفاوتی دارند. مطمئن شوید که سوخت اضافی در دسترس دارید. بسته به میزان سرد بودن هوا، باید حدود ۵۰ درصد بیشتر از سوخت استفاده کنید، نسبت به آنچه که در آب و هوای تابستانی استفاده می کنید.

سه: از ابزار آشپزی سرامیکی برای مهار آتش استفاده کنید. ابزار آشپزی سرامیکی به عایق کردن غذا و نگه داشتن دمای آن کمک می کنند. این ابزار برای بردن غذا به سمت کباب پز یا بازگرداندن به خانه بسیار مفید می باشد.

چهار: یک ماهیتابه آهنی را گرم کنید تا در عین آماده کردن بقیه خوراکی ها غذای خود را گرم نگه دارید. فقط این هشدار را به یاد داشته باشید، غذا در ظرف آهنی به پخته شدن ادامه خواهد داد و به همین دلیل آن را کمی زودتر از موعد مقرر شده از روی آتش بردارید.

کباب درست کردن در سرما

پنج: همانطور که در مورد تمامی کباب پزها صادق می باشد، سعی کنید کباب پز خود را قبل از شروع کار گرم کنید. زمان بیشتری به آن دهید تا گرم شود و با سرما مقابله کند. هر کباب پزی متفاوت می باشد، اما حداقل به ۵ دقیقه اضافی نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید، همه اجزاء کباب پز سرد هستند و بخش های مهم آن ممکن است یخ بسته باشند.

همچنین، شاید بهتر باشد که کباب پز را آهسته تر از حالت عادی گرم کنید و دمای آن را در طول مدت زمان بیشتری بالا ببرید. گرم کردن آن به کاهش چسبندگی کمک خواهد کرد.

شش: زمان آشپزی خود را متناسب با آب و هوا تنظیم کنید. بعضی از غذاها به زمان بیشتری برای کباب شدن نیاز دارند، اما غذاهای دیگر مانند گوشت بریانی، دنده، مرغ و بوقلمون به زمان بسیار بیشتری نیاز خواهند داشت. یک قانون بسیار ساده این است که به ازای هر ۵ درجه زیر ۷ درجه سانتیگراد، حدود ۲۰ دقیقه بیشتر برای هر پوند غذای بیشتر اختصاص دهید.

هفت: آتش را نگه دارید! مطمئن شوید که درپوش کباب پز پایین بوده و هواکش های آن باز می باشند. هر بار که کباب پز را باز می کنید مقداری از گرمای آن را از دست خواهید داد.

هشت: از برش های دقیق برای آشپزی استفاده کنید. می توانید مدت زمان ایستادن در سرما را به حداقل برسانید، اما تنها از طریق استفاده از تکنیک های سریع آشپزی ممکن است. استیک های باریک، فیله خوک، سینه مرغ و و گوشت در چند دقیقه به خوبی کباب می شوند و مدت زمان ماندن در سرما و تعداد دفعاتی که باید به آن سر بزنید را کاهش می دهند.

نه: کبابی در زمستان به چیزی بیش از ابزار کباب کردنتان نیاز دارد. از قبل برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که لباس و کفش های مناسب به تن دارید. کفش های خود را به همراه پالتو، کلاه و یک شال گردن در نزدیکی در نگه دارید.

از این نه نکته پیروی کنید و از طعم تابستان همراه با خانواده و دوستان خود در تمام سال از باربیکیو لذت ببرید! 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها