پایه و شالوده مناسب برای چتر و سایبان

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰
چه نوع پایه یا شالوده ای مناسب است؟
هنگامی که نوع و اندازه چتر و سایبان خود را تعیین کردید باید مشخص کنید که کدام پایه را می خواهید یا به آن نیاز دارید. انتخاب پایه و شالوده مناسب برای حصول اطمینان از اینکه چتر و سایبان شما زمانی که یک نسیم ملایم وجود دارد پایدار و محکم در شرایط آرام است و پرواز نمی کند، بسیار حائز اهمیت می باشد. سایبان های با پایه مرکزی و طره ای می توانند از پایه های ثابت یا متحرک استفاده کنند، اما پایه های ثابت مناسب تر هستند چرا که مقاومت بیشتری در برابر هوای بادی را خواهند داشت.

پایه متحرک چتر

پایه های متحرک همان چیزی هستند که اکثر مردم هنگام ساخت سایبان های خیابانی در فضای باز به آن فکر می کنند. هرچند که آنها سنگین هستند، اما می توانند از یک نقطه به نقطه دیگر با حداقل مشکل (برخی از آنها دارای چرخ هایی برای این کار هستند) منتقل شوند.

بسیاری از پایه های متحرک، مربع یا مستطیل شکل هستند و از آهن، بتن یا سنگ ساخته می شوند. همچنین برخی انواع ساخته شده از پلاستیک های توخالی نیز وجود دارند که شما باید با اضافه کردن شن و ماسه یا آب وزن اضافی برای ثابت کردن آن بر روی زمین را ایجاد کنید.

اکثر تولید کنندگان انواع مختلفی از روکش های نهایی را ارائه می دهند، بنابراین می توانید به راحتی آن را با مبلمان فضای باز خود هماهنگ کنید. اگر شما یک میز در فضای باز با یک سوراخ چتر داشته باشید، باید پایه متحرک خود را دقیقا اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل شود که می توانید با خیال راحت در زیر آن قرار بگیرید.

پایه ثابت چتر و سایبان

پایه ثابت معمولا هنگامی استفاده می شود که یک چتر و سایبان عرشه بسیار بزرگی داشته باشد ، محیط بادی باشد و یا یک کاربری تبلیغاتی داشته باشد. همانطور که عنوان شد، پایه های ثابت قابل حمل نیستند. آنها با استفاده از یک مجموعه از قیدها که با نوع سطح متفاوت است، به یک واحد ایمن متصل می شوند.

در عمل پایه های ثابت بهترین گزینه برای تضمین ثبات چتر و سایه بان شما هستند. محیط های تجاری بسیار پر تردد هستند و دکور به طور منظم در معرض آسیب قرار می گیرد، بنابراین باید احتمال تخریب سایه بان توسط گذر افراد را به حداقل برسانید. طبیعت و زندگی غیر قابل پیش بینی است، بنابراین از بین بردن هر گونه عدم قطعیت در مورد ایمنی چتر و سایبان به شما اجازه می دهد تا در آرامش باشید. چند نوع پایه ثابت وجود دارد:

پایه زمینی چتر و سایبان

این محبوب ترین نوع ساختار پایه است. کیت نصب و راه اندازی کف، شما را قادر می سازد به سرعت یک صفحه پایه را بر روی یک پاسیو بتنی، عرشه چوبی سخت و یا کنار استخر سیمانی ایجاد کنید. آنها در پایین انواع سایه بان ها به طور عالی کارآیی خواهند داشت، زیرا شما نیازی به پاکسازی یک فضای بزرگ برای قرار دادن پایه ندارید.

این نوع پایه ثابت تنها می تواند برای چتر و سایبان های طره ای استفاده شوند که برای نصب عمودی طراحی شده اند. از این پایه ها زمانی استفاده کنید که مساحت تحت پوشش شما کوچک است.

پایه های مدفون در زمین

این پایه ها به طور مستقیم به درون زمین وارد می شوند و می توانند با ریختن بتن در اطراف آنها محافظت شوند. به طور معمول، این پایه ها فقط برای چتر و سایه بان های بسیار کوچک استفاده می شوند. اگر خاک نرم و یا شنی در اختیار دارید و می خواهید یک محیط دائمی ایجاد کنید، این نوع پایه ها احتمالا بهترین انتخاب نیستند.

پایه  سایبان چقدر باید سنگین باشد

وزن مورد نیاز پایه متحرک شما بستگی به سه عامل دارد: اندازه عرشه چتر و سایه بان  شرایط محیطی مورد انتظار و حضور یا عدم حضور یک میز چتر و سایه بان. بسیاری از اتاق های فکر محاسباتی را در خصوص وزن مورد نیاز پایه ها انجام می دهند و ما همیشه باید جانب احتیاط را در این محاسبات برای حصول اطمینان از ایمنی آنها لحاظ کنیم.

برای محاسبه میانگین شرایط باد، قاعده کلی ما برای چترهای مستقل با پایه مرکزی ۱۰ پوند در هر پایه است. اگر پایه توسط یک عرشه سایه بان اجرا می شود، می توانید آن را به ۵ پوند برای هر پایه کاهش دهید. بهترین چتر و سایبان های فضای باز طره ای مناسب ترین پایه متحرک و یا گزینه های پایه ثابت را به شما پیشنهاد می دهند ، بنابراین اغلب کمتر گیج کننده می باشند.

قطر پایه سایبان

فارغ این که آیا شما از یک پایه متحرک یا ثابت استفاده می کنید، مطمئن شوید که می تواند قطر پایه چتر  شما را در خود جای دهد. بیشتر سایبان های دارای پایه مرکزی ۱.۵ تا ۲.۵ اینچ قطر دارند. اگر شما چتر و سایه بان و پایه را از مکان های مختلف خریداری می کنید، لطفا مطمئن شوید که سازندگان برای اطمینان از سازگاری آنها مشکلی دارند.

ویژگی های اضافی چتر و سایبان

سایبان های استاندارد فضای باز نسبتا ایستاده هستند، که می تواند چالش هایی را ایجاد کند چرا که خورشید در سراسر آسمان حرکت می کند یا شما گاهی مایل هستید مبلمان باغی ویلایی خود را حرکت دهید و جابجا کنید. بعضی از چتر و سایه بان ها، با این حال، ویژگی های پویایی اضافی را ارائه می دهند که می تواند این مشکلات را حل کند.

شیب

بعضی از چتر و سایه بان های بالارونده شامل یک قابلیت چرخش است که شما را قادر به تنظیم زاویه سایه انداز می کند. این اجازه می دهد تا شما به طور موثر از نفوذ نور خورشید در طول روز جلوگیری کنید، بدون اینکه نیاز به تغییر موقعیت چتر و سایبان داشته باشید.چتر و سایه بان های دارای سقف کاذب پایدارتر از نمونه های استاتیک هستند و برای نصب و راه اندازی های بزرگ یا تجاری توصیه نمی شود.

مفصل گردنده

برخی از سایه بان های کنسول دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند. این به شما اجازه می دهد که یک منطقه بسیار بزرگتر را بدون اینکه پایه را حرکت دهید، پوشش دهید (حتی اگر پایه زمینی نصب شده داشته باشید). این بسیار مفید است اگر شما به طور مداوم در طول روز حرکت می کنید و می خواهید در سایه باقی بمانید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها