جلوگیری از مشکلات رایج در کباب پز

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

مشکلات رایج مربوط به کباب کردن و راه حل های آنها

هنگامی که درجه حرارت هوا شروع به افزایش می کند، هیچ چیز بیش ازکباب کردن و لذت بردن از اولین جشن های تابستانی در فضای باز لذت بخش نخواهد بود.

اما، شما در اواخر پاییز، زمستان و یا اوایل بهار، افراد زیادی را نمی بینید که به این کار مشغول باشند و در این مواقع از سال اغلب کباب پزها نادیده گرفته می شوند. اگر مراقب نباشید و از همبرگرهای آماده استفاده کنید، پس از مدتی خواهید دید کباب پز مورد اعتماد شما به درستی کار نمی کند.

برخی از مشکلات وجود دارند که می تواند باعث جلوگیری از کارکرد صحیح کباب پز و باربیکیو شما شوند، اما به راحتی می توان از وقوع اکثر آنها جلوگیری کرد.

بزرگترین مشکل که هر صاحب کباب پز می توان با آن روبرو شود، گردوغبار و زنگ زدگی است. این می تواند باعث پایان عمر مفید یک کباب پز و باربیکیو به طور کامل شود، بنابراین امری حیاتی است که شما اقدامات پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار دهید.

ابتدا مطمئن شوید که کباب پز خود را از این عوامل تا حد امکان دور نگه دارید. اگر شما مجبور به ترک آن در خارج از منزل هستید، اطمینان حاصل کنید که باربیکیو شما دارای پوشش مناسبی است و حتی اگر شما آن را در انبار نگه می دارید، احتمالا یک ایده خوب برای سرمایه گذاری استفاده از یک پوشش مناسب بر روی آن است.

اگر چه انبارها از تجهیزات شما در برابر عناصر مخرب محافظت می کنند، در طول فصل های بارانی می تواند به محیطی مرطوب تبدیل شوند.

اگر چه مدل های گران تر ساخته شده از فولاد ضد زنگ کاملا مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند، کباب پزهای ساخته شده از چدن یا فولاد نوردشده به راحتی می توانند دچار زنگ زدگی شوند.

این باعث می شود که تمیزکاری آنها امری مهم باشد، مخصوصا بعد از اینکه کباب پز خنک شد. با یک برس سیمی مخصوص آن را بسابید و مطمئن شوید که همه چیز را از روی آن پاک کرده اید.

مواد غذایی طبخ شده در طول زمان بر روی کوره انباشته می شوند و زدودن آن را با مشکل مواجه می کنند. بنابراین بهتر است قبل از تبدیل شدن آن به یک کار پرزحمت، این مواد را به طور کامل بزدایید.

شما همچنین می توانید به سادگی منتظر بمانید تا کباب پز شما کاملا گرم شود و سپس عملیات طبخ را آغاز کنید. اگر غذا را خیلی زود بر روی آن بگذارید باعث می شود به کباب پز بچسبند و شما را با یک ماموریت تمیزکاری پرزحمت مواجه کنند.

گام بعدی این است که تمام بقایای چربی که زیر کباب پز و باربیکیو انباشته شده است را پاک کنید. این امر مخصوصا برای باربیکیو گازی مهم است، زیرا می تواند باعث انسداد نازل ها شود.

Common-problems-related-to-barbecue

هنگامی که باربیکیو به طور کامل تمیز شد، کمی روغن آشپزی بر روی آن اسپری کنید و در طول مدت نگهداری در طولانی مدت روکشی بر روی آن قرار دهید.

این کار فلزات موجود را از اکسیداسیون محافظت می کند که در نهایت منجر به زنگ زدگی می شود. همچنین، صاحبان کباب پزهای ذغالی باید اطمینان حاصل کنند که ذغال های مصرف شده را بعد از استفاده از کباب پز جمع کنند، زیرا آنها نیز در دراز مدت موجب ساییدگی و فرسایش کباب پز می شوند.

یکی دیگر از مباحث رایج در مورد کباب کردن غذا این است که غذاهای پخته شده بر روی آنها اغلب به صورت یکدست پخته نمی شوند. اگر از یک کباب پز ذغالی استفاده می کنید، این بدان معنی است که ذغال های شما به طور یکنواخت پخش نشده اند.
بهترین نتایج اغلب با ایجاد چندین منطقه گرمایی به دست می آید استفاده از چند لایه ذغال برای تمیز کردن مناسب است، در حالی که استفاده از یک لایه ذغال برای غذاهایی مانند مرغ نتیجه بهتری را ارائه می دهد، که البته باید زمان بیشتری برای طبخ غذای خود انتظار داشته باشید.

همچنین، سعی کنید یک منطقه خنک در وسط ایجاد کنید که هیچ ذغالی در زیر آن وجود نداشته باشد. این برای گرم نگه داشتن غذا قبل از سرو کردن و نیز برای انتقال غیر مستقیم حرارت به مواد غذایی حائز اهمیت است.

این امر تحت عنوان slow-grilling شناخته می شود

اگر یک باربیکیو گازی داشته باشید، گرمای ناهموار معمولا ناشی از انسداد سوراخ های مشعل می باشد. هنگامیکه مشعل روشن شده است دیگر شما نمیتوانید در این مورد کاری را انجام دهید، بنابراین همیشه بهتر است قبل از روشن کردن مشعل ها، آنها را بررسی کنید و پس از استفاده آنها را تمیز کنید.

گوشت چرب بدترین غذاها در زمینه مسدود کردن مشعل ها است، اما شما همیشه می توانید از یک چاقو استفاده کنید که بیشتر چربی ها را قبل از رسیدن به مشعل بزدایید. با این حال، هیچ جایگزینی برای روش تمیز کاری خوب وجود ندارد فقط مطمئن شوید که از تمیزکننده یا مواد شوینده گاز استفاده نکنید، زیرا این کار باعث می شود که مشعل بعد از عملیات تمیزکاری مستعد زنگ زدگی بشود.

اگرچه کار با کباب پز و باربیکیو گازی معمولا ساده تر ازکباب پز های ذغالی است، اما بیشتر افراد به اشتباه از آنها استفاده می کنند.

مشکلات باربیکیوهای گازی فقط محدود به زنگ زدن و مسدود شدن مشعل ها نمی شود .خروجی شعله می تواند به طور چشمگیری با کاهش مواجه شود و گاهی اوقات کل فرآیند را متوقف کند.

با این حال، نگران نباشید، این به این معنی نیست که کباب پز شما دیگر قادر به ارائه خدمات نیست!

Common-problems-related-to-barbecue

اگر متوجه شوید که کباب پز شما دارای یک شعله کم یا زرد است، مشکل معمولا در رگولاتورها (تنظیم کننده ها) است. شما می توانید آن را تنظیم یا جایگزین کنید، فقط مطمئن شوید که کباب پز خاموش است و سیلندر گاز قطع شده است. تنظیم کننده یک قطعه دایره ای است که روی شیلنگ گاز قرار می گیرد و بعد از مدت زمانی طولانی چسبنده می شوند.
هنگامی که این اتفاق می افتد، گاز نمی تواند به درستی به مشعل ها جریان یابد، بنابراین شما نیاز به آزادسازی فشار خواهید داشت. هنگامی که مخزن را خاموش کرده اید و ارتباط آن را قطع کرده اید، درب گریل را باز کنید و دریچه های کنترل را تا آنجا که می توانید بالا بکشید. آن را برای یک دقیقه یا بیشتر به همان حالت رها کنید و سپس کلید کنترل را دوباره خاموش کنید.
دوباره مخزن را متصل کنید و به آرامی جریان گاز را از مخزن برقرار کنید. کوره را طبق معمول روشن کنید و حالا باید به درستی کار کند. بعد از استفاده طولانی مدت از کباب پز خود، می توانید از وقوع مجدد این مشکل جلوگیری کنید که با خاموش کردن سوپاپ های کنترل در ابتدا و دریچه مخزن در مرحله بعد ممکن می شود. اگر این روند را امتحان کنید و باز هم مشکل شعله پایین را داشته باشید، احتمالا باید تنظیم کننده را به طور کامل تعویض کنید.

از مشکلات دیگر کباب پز گازی، عدم روشن شدن کامل آن است. این می تواند به چند دلیل رخ دهد، بنابراین بهتر است قبل از فراخوانی یک تعمیرکار، همه این عوامل را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که مشعل به هنگام روشن شدن جرقه می زند و عاری از روغن و باقی مانده مواد غذایی است.
اگر از یک مشعل باتری دار استفاده می کنید، سعی کنید باتری های آن را تعویض کنید، زیرا ممکن است تخلیه شده باشند. مشکل همچنین می تواند ناشی از سیم کشی معیوب باشد، در این صورت شما قطعا نیاز به یک تعمیرکار دارید. اگر هر مشعل دارای موتورهای مستقل است و هیچ یک از آنها روشن نمی شود، سیم کشی قطعا دارای مشکل است.

در نهایت، مراقبت از کباب پز شما بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این مشکلات است. اکثر مدل ها برای خدمت رسانی در چندین سال طراحی شده اند، اما باز هم نیاز به مراقبت دارند!

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها