تمیز کاری و نگهداری کباب پز و باربیکیو ( بخش اول )

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

۱- چگونه توری های پخت و پز چدنی در کباب پز و باربیکیو را تمیز کنید

مهم است که به طور منظم و دوره ای توری های پخت و پز چدنی کباب پز و باربیکیو خود را تمیز کنید.

این امر سبب جلوگیری از چسبیدن غذا، جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر توری های شما در سال های آینده خواهد شد. تمیزکاری توری های چدنی کباب پز شما سریع و آسان است.

این مراحل ساده را دنبال کنید:

نحوه تمیزکاری توری های پخت و پز کبابپز و باربیکیو

قبل از پخت و پز بر روی کباب پز و باربیکیو خود برای اولین بار، توری آن را با استفاده از مواد شوینده سبک و آب بشویید. سپس با یک حوله آن را خشک کنید. هرگز از گرمکن برای خشک کردن آن استفاده نکنید و هرگز آنها را با ماشین ظرفشویی نشویید.

یک پوشش نازک از روغن آشپزی را بر روی تمام سطح شبکه های چدنی ریخته و با یک برس پخش کننده آن را پخش کنید. مطمئن باشید تمام سطح، از جمله تمام گوشه ها، به طور کامل پوشیده شده است.

توصیه می کنیم از یک روغن آشپزی با نقطه دود بالا مانند روغن آووکادو ، روغن سبوس برنج یا روغن کانولا استفاده کنید.
از چربی های نمک دار مانند مارگارین یا کره استفاده نکنید. اسپری های آشپزی نچسب، تاثیر کمتری دارند زیرا در حرارت کم به طور کامل می سوزند.

اکنون که شما روغن را بر روی سطح کباب پز و باربیکیوخود اعمال کردید، آن را روشن کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در حالت Med / Low (400F یا ۲۰۰C) قرار دهید. روغن پخته می شود و یک لایه حفاظتی غیر چسبنده ایجاد می کند. دستگاه را خاموش کنید. پس از خنک شدن شبکه توری کباب پز و باربیکیو شما تمیز و آماده استفاده شده است.

بهترین زمان برای تمیزکاری مجدد توری چدنی کباب پز و باربیکیو

بهترین زمان برای تمیز کردن شبکه توری شما بلافاصله بعد از خوردن غذا است. بنابراین قبل از خاموش کردن کوره مخصوص کباب پز، این مراحل ساده را دنبال کنید:

با باز کردن درب، کنترلگر را در حالت بالا MEDIUM HIGH قرار دهید. درب را ببندید و ده دقیقه صبر کنید.

این کمک خواهد کرد که مواد و پسماند مواد غذایی و روغن های اضافی کاملا بسوزند. سپس درب را باز کنید و دستگیره های کنترل را در حالت خاموش قرار دهید. شبکه توری کباب پز خود را با استفاده از یک برس مخصوص کباب پز از جنس فولاد ضدزنگ و یا چوب ساینده کباب پز از هر گونه مواد غذایی و روغن های اضافی تمیز کنید.

یک پوشش نازک از روغن با نقطه دود بالا را بر روی کل سطح شبکه توری چدنی با استفاده از یک برس پخش کنید.

نگهداری شبکه توری چدنی شما

هنگامی که از کباب پز و باربیکیو خود برای مدتی طولانی استفاده نمی کنید، آن را در یک مکان گرم و خشک نگهداری کنید. پوشش شبکه توری خشک به همراه روغن آشپزی (در دمای اتاق) یک لایه اضافی محافظت کننده ایجاد می کند.

Barbecue-keeping

۲- چرا باید توری چدن کباب پز و باربیکیو را تمیز کنید

درست مانند یک ماهیتابه چدنی لازم است که شبکه توری کباب پز و باربیکیو خود را به صورت منظم و دوره ای تمیز کنید. روغن به محافظت از پوشش پرسلن، کاهش چسبندگی و حفاظت از شبکه های آسیب دیده یا فرسوده از زنگ زدگی کمک خواهد کرد.
توصیه می شود از روغن های با نقطه دود بالا استفاده کنید. توصیه ما یکی از روغن های آووکادو ، روغن سبوس برنج یا روغن کانولا است.

۳-چرا کباب پز و باربیکیو بیش از حد دود می کند

افتادن تکه های غذا بر روی شعله های داغ می تواند باعث سوختگی و ایجاد دود در کباب پز و باربیکیو شما می شود. برخی از این موارد طبیعی هستند، اما دود بیش از حد اغلب ناشی از استفاده بیش از حد از روغن می باشد. این مراحل ساده را دنبال کنید:

هنگامی که باربیکیو شما خنک است، بخش حرارت دهنده Flav-R-Wave ™ را جدا کرده و آن را با یک قلم مو آهنی ضدزنگ تمیز کنید و سپس آن را مجددا در جای خود قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که پایین کوره کباب پز  شما تمیز بوده و عاری از هر گونه روغن یا مواد غذایی، از جمله قوطی کنسرو باشد.

برای تمیز کردن کامل، اطراف و پایه جعبه آشپزی خود را با استفاده از چاقوی بتونه یا برس کباب پز بخراشید، سپس از جارو برقی صنعتی استفاده کنید تا خاکستر و آوار ناشی از این سایش را از بین ببرد.

اگر کباب پز و باربیکیو شما مجهز به شبکه های چدنی قابل چرخش و سنگین باشد، به هنگام کباب کردن تکه های چرب تر گوشت، شبکه ها را به سمت بالا ببرید. این کمک می کند تا شیرابه و چربی بیشتری در حین پخت و پز بخار شده و از بین برود و این امر در نهایت منجر به کاهش دود ایجاد شده در حین آشپزی می شود.

۴-چرا به نظر می رسد داخل کباب پز و باربیکیو نقاشی شده است

درون کوره کباب پز نقاشی نشده است. با گذشت زمان دود باعث ایجاد کربن در داخل کوره می شود. کربن می تواند لایه لایه شده و این حس را به شما القا کند که درون کوره شما رنگ آمیزی شده است.

برای تمیز کردن، به سادگی درب کوره را بردارید، به آرامی با یک چاقوی بتونه یا برس مخصوص و با آب گرم و صابون آن را بشویید.

برای بهترین عملکرد، در طول سال بطور مداوم آن را تمیز کنید تا از رشد کربن جلوگیری شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها