انتخاب مبلمان فضای باز

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۱
اگرچه مبلمان چوبی، انتخابی پرطرفدار برای فضاهای باز می باشند، اما هر نوع چوبی مناسب استفاده در باغ یا فضای باز شما نخواهد بود. مبلمان فضای باز به عنوان اقلامی برای استفاده روزمره به حساب می آیند و شما قبل از انتخاب مبلمان فضای باز با توجه به نیازها و خواسته هایتان، این نکته را هم باید مد نظر قرار دهید.

ملاحظاتی برای خرید مبلمان فضای باز

تصمیم بگیرید که در چه مکانی مبلمان فضای باز خود را قرار خواهید داد. آیا در معرض عوامل طبیعی خواهد بود؟
آیا بر روی آن چتر و سایبان نصب خواهد شد؟ اگر در یک مکان کاملا محافظت شده نسبت به عوامل طبیعی مبلمان خود را قرار خواهید داد، می توانید از چوب های نرم مانند چوب درخت کاج استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که این جنس برای استفاده در مکان های باز و در معرض عوامل طبیعی گزینه مناسبی نخواهد بود.

همچنین این نکته را هم در نظر بگیرید که آیا مبلمان فضای باز خود را بر روی یک سطح سخت یا نرم قرار خواهید داد، به عنوان مثال بر روی چمنزار. قرار دادن مبلمان فضای باز بر روی سطوح سخت باعث می شود در برابر عوامل ایجاد فساد و پوسیدگی در چوب محافظت شوند. اگر قصد دارید مبلمان فضای باز را بر روی سطوح نرم قرار دهید بهتر است از یک لایه لاستیکی یا فلزی در حد فاصل مبلمان فضای باز و سطح نرم مورد نظر استفاده کنید.
وضعیت آب و هوایی منطقه خود را بررسی کنید. رطوبت، گرمای خورشید، میزان بارش، میزان بخار آب در هوا همگی بر روی چوب تاثیر می گذارند. در این شرایط ممکن است مبلمان فضای باز شما نیازمند محافظت و تعمیرات اضافی باشد. به عنوان مثال، ممکن است مجبور شوید چتر وسایبان بر روی آنها نصب کنید. اغلب چوب ها به سختی در شرایط مرطوب دوام می آورند مگر اینکه از مبلمانی از جنس درخت ساج استفاده کنید.

بهترین انتخاب ها مبلمان فضای باز

به هنگام انتخاب مبلمان فضای باز ومبلمان باغی ویلایی گزینه های زیادی پیش روی شما خواهد بود و در اینجا تعدادی از پرطرفدارترین انتخاب ها که به رسیدگی و تعمیرات کمتری نیاز دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. شما مجبور نیستید از مبلمان تمام چوبی استفاده کنید چرا که قاب هایی از ترکیب چوب و فلز در بازار موجود می باشند.

درخت ساج

این جنس چوب اخیرا توجه علاقه مندان به مبلمان فضای آزاد را به خود جلب کرده است که دلیل خوبی برای این طرفداری نیز دارند. این یک سرمایه گذاری مناسب محسوب می شود. اگرچه چوب درخت ساج خیلی گران تر از سایر چوب ها می باشد اما به علت دوام، مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و نیاز به مراقبت های کمتر به نسبت سایر چوب ها طرفداران خود را حفظ کرده است.

درخت اکالیپتوس

چوب این درخت نیز می تواند تقریبا به اندازه چوب درخت ساج عمر کند مشروط به اینکه هر ساله با ترکیب آب و اکریلیک محافظت شود. این چوب همچنین ارزان تر می باشد که در نوع خود یک مزیت محسوب می شود.
درخت سدر
چوب این درخت هر چند به اندازه دو نوع قبلی عمر نمی کند ولی می تواند چند دهه برای شما کار کند در صورتی که با روش های مناسب نگه داری و محافظت شود. این چوب هر ساله به روکش کاری با روغن نیاز دارد.

ساخت و ساز و کیفیت

هنگامیکه قصد خرید قطعات برای ساخت مبلمان فضای باز و مبلمان باغی ویلایی خود را دارید اطمینان حاصل کنید که از قطعات با کیفیت ساخته شده باشند. به عبارت دیگر میزان توجه یکسانی با مبلمان منزل را صرف این موضوع کنید. از مبلمانی که در اتصالات آنها از چسب یا منگنه استفاده شده است دوری کنید چراکه این انواع به راحتی می توانند از هم جدا شوند.
بسیاری از مبلمان های فضای باز ارزان قیمت از این اتصالات بهره می برند که تعمیر و جایگزینی این اتصالات به صورت فصلی بسیار گران تر از قیمت خود مبلمان فضای باز تمام می شود.
اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات محکم است و ترجیحا از اتصالاتی استفاده کنید که به صورت ترکیبی و ادغام شده می باشند چرا که این نوع از اتصالات کارآیی بهتری دارند. هر یک از پیچ های استفاده شده در اتصالات باید از فولاد ضد زنگ بوده یا دارای روکش های ضد زنگ باشند. به یاد داشته باشید که مبلمان باغی ویلایی شما در فضای باز و در معرض عوامل طبیعی قرار خواهد گرفت. زنگ زدن این پیچ ها نه تنها باعث تخریب ظاهر مبلمان فضای باز شما می شوند بلکه دوام آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها