چه نکاتی را باید قبل از خرید مبلمان فضای باز بدانید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۰

یک اتاق نشیمن در هوای آزاد دارای جاذبه های فوق العاده ای است. این باعث می شود که شما به طبیعت بازگردید، به ویژه زمانی که آب و هوا بسیار مناسب است همانند فصلی که هم اکنون در آن هستیم.

اما انتخاب مبلمان فضای باز مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد.

مبلمان فضای باز مناسب ، شما را تشویق می کنند تا زمان بیشتری را صرف لذت بردن از هوای تازه کنید و حتی مهمانان را در خارج از منزل سرگرم کنید.مبلمانی فضای آزاد بیش از آنکه فقط زیبا باشند، باید در برابر عناصر طبیعی مقاومت داشته و ارزش سرمایه گذاری داشته باشند.

اگر در این فصل به دنبال تزئین فضای بیرونی خود هستید، این ها مهمترین چیزهایی هستند که باید به هنگام خرید مبلمان فضای باز به خاطر داشته باشید.

قبل از انتخاب و خرید مبلمان فضای باز به نکات زیر توجه داشته باشید

کیفیت مهمترین اصل برای خرید مبلمان فضای باز است

هرگز کیفیت را قربانی نکنید. ممکن است اکثر مردم بر این باور باشند که مبلمان فضای باز کم اهمیت تر از مبلمان داخلی است. اما این واقعیت کاملا برعکس است.

مبلمان بیرونی باید در معرض آفتاب، باد، باران و هر عنصر احتمالی دیگر قرار گرفته و مقاومت کنند.
این انتخاب به گونه ای است که قیمت بالاتر اغلب شاخص خوبی برای کیفیت بهتر است و شما بهتر است کیفیت را قربانی نکنید.

شما مجبور نیستید بودجه خود را افزایش دهید، اما سعی کنید بهترین مبلمان را در محدوده پولی که قادر به پرداخت آن هستید، انتخاب کنید.

راحتی را در نظر بگیرید

هنگام خرید مبلمان فضای باز، زمانی را صرف نشستن و استراحت بر روی آن کنید. قطعاتی را که دوست دارید قبل از خرید آزمایش کنید. با توجه به میزان راحتی، آنها را انتخاب کنید.

برخی از صندلی های مورد استفاده در فضای باز بسیار تنگ هستند و احساس راحتی بر روی آنها نخواهید داشت.
برخی دیگر با فاصله کمی از زمین ساخته شده اند و بلند شدن از روی آنها می تواند آزار دهنده باشد و برخی از مبلمان ها بسیار عمیق هستند، که می توانند باعث ایجاد ناراحتی برای شما هنگام نشستن های طولانی مدت شوند.

همچنین از کوسن های نرم و راحت استفاده کنید. از انتخاب کوسن های کوچک و نازک اجتناب کنید.
از کوسن های ضخیم تر استفاده کنید که وزن سبکی نیز دارند. ترجیحا از کوسن هایی استفاده کنید که با پلی استر پر شده باشند.

کوسن های سبک با فیلترهای فنری بعد از قرار گرفتن در معرض رطوبت، بهتر و سریع تر خشک می شوند.
این بدان معنی است که در برابر کپک زدن مقاومت بالاتری دارند.

به دنبال مواد با دوام باشید

مبلمان در فضای باز باید از مواد با دوام ساخته شده باشند، چیزی که بتواند در برابر تغییر فصل از خود مقاومت نشان داده و برای مدتی طولانی عمر کند.

هنگام انتخاب اقلام ساخته شده از فلز به یاد داشته باشید که فولاد احتمال زنگ زدن دارد در حالی که آلومینیوم و فولاد ضد زنگ از این قاعده مستثنی هستند.

همچنین در مورد آیتم های آلومینیومی به دنبال آنهایی باشید که با قطعات طولانی و یکپارچه ساخته شده باشند. آنها ممکن است کمی گران تر باشند، اما عمر طولانی تری خواهند داشت.

همچنین مطمئن شوید که از منسوجات طراحی شده برای استفاده در فضای باز استفاده کنید، چیزی که در تمامی فصول مقاومت کافی را داشته باشد.

پارچه های طراحی شده برای استفاده در فضای بیرونی معمولا در برابر سایش و پوسیدگی و اشعه UV محافظت شده اند و اغلب آنها نیز آب را دفع می کنند.

به همین دلیل است که پارچه های ساخته شده به طور خاص برای استفاده در فضای باز، خوب و با احساس نرمی و راحتی بیشتری برای حداقل چند فصل در هوای آزاد به نظر می رسند.

آب و هوای منطقه خود را در نظر بگیرید

آیا آب و هوا در منطقه شما گرم و خشک است؟ آیا شما در نزدیکی ساحل زندگی می کنید؟ آیا باران زیاد است؟
اینها همه سوالاتی هستند که قبل از انتخاب مبلمان باغی ویلایی باید به آنها پاسخ دهید.

اگر شما می خواهید مبلمان تان برای مدتی طولانی عمر کند باید مطمئن شوید که متناسب با آب و هوایی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرند، باشند.

به عنوان مثال، شرایط گرم و خشک می تواند باعث پوسیدگی و ترک خوردن برخی از چوب ها شود. در حالی که باد های قوی می توانند باعث به پرواز درآمدن مبلمان آلومینیومی و پلاستیکی شوند و مبلمان ظریف تر نمی تواند در معرض رطوبت مداوم مقاومت کافی را داشته باشند.

رطوبت و بخارآب نیز به فلزات آسیب می رسانند و همچنین می توانند باعث پوسیدگی چوب های نرم مانند کاج بشوند.
آب و هوای آفتابی و گرم نیز ممکن است باعث ایجاد خسارتی مانند ترک خوردگی، ساییدگی و یا پیچش در اثر حرارت شود.
می توانید برای جلوگیری از این خسارت ها از یک چتر و سایبان در کنار مبلمان خود استفاده کنید.

فضای خود را اندازه گیری کنید

در نظر بگیرید که چقدر فضا دارید و شکل فضای شما به چه صورت است. برای تعیین اندازه مبلمان فضای باز خود از منطقه و شکل فضای باز خود استفاده کنید.

از همان اصولی که در داخل خانه خود برای مدیریت فضا استفاده کرده اید، بهره ببرید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف مبلمان خود خالی گذاشته اید تا بتوانید به راحتی در بین آنها راه بروید.

روش های آسان برای مراقبت از مبلمان خود را انتخاب کنید

شما می خواهید قادر به تمیز کردن و مراقبت از مبلمان فضای باز خود با صرف حداقل زمان باشید، زیرا احتمالا باید این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

بعضی از مواد در فضای باز مانند آلومینیوم، چوب درخت ساج یا پلاستیک نیازی به مراقبت زیاد ندارند. این مواد ضد زنگ، سبک وزن، نسبتا ارزان بوده و نیازی به مقاوم سازی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی ندارند.

شما همچنین می توانید آنها را به راحتی با یک صابون و کمی آب شستشو دهید.

از سوی دیگر، اقلامی از قبیل آهن حکاکی شده و یا چوب درخت سدر می توانند ظاهری ظریف و مجلل داشته باشند، عمر بسیار طولانی داشته و در برابر گرما و رطوبت مقاومت داشته باشند، هر چند به رنگ آمیزی و مقاوم سازی در برابر شرایط آب و هوایی نیاز خواهند داشت.

همچنین اگر بتوانید بالشت ها را در زمانی که از آنها در ماه های سردتر استفاده نمی کنید به فضای داخلی منتقل کنید، عمر طولانی تری خواهند داشت. بنابراین بالشت هایی را انتخاب کنید که سبک بوده و به راحتی قابل حمل باشند.

زیبایی را قربانی نکنید

در کنار این موضوع که می خواهید مبلمان شما در فضای باز بادوام، راحت و مقرون به صرفه باشند، همچنین می خواهید از ظاهر آنها نیز لذت ببرید.

زیبایی را قربانی هیچ یک از ویژگی های دیگر نکنید، چرا که آنها فقط به اندازه زیبایی اهمیت دارند.
سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر اساس آن طراحی کنید. برای یک ظاهر ظریف تر، رنگ های طبیعی را در فضای باز انتخاب کنید و رنگ های تیره و براق را برای کوسن ها و لوازم جانبی نگه دارید.

نیازهای خود را در نظر بگیرید

چگونه مبلمان فضای باز خود را انتخاب می کنید؟ آیا شما نیاز خاصی دارید؟
به عنوان مثال، اگر تمایل به تغییر دکوراسیون مبلمان در فضای باز خود به طور مداوم دارید، بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که به راحتی قابل جابجایی و حرکت هستند.

در این صورت، مبلمان ظریف تر، آلومینیومی و پلاستیکی ممکن است برای شما بهترین انتخاب باشند زیرا همگی نسبتا سبک بوده و به راحتی قابل جابجایی هستند و در صورت نیاز به راحتی می توانید دکوراسیون و نوع قرارگیری آنها را تغییر دهید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها