انواع مناسب ماهی برای گریل کردن با کباب پز را بشناسید

ارسال شده در: مقالات | Blog | ۱

در طول ماه های گرم سال استفاده از کباب پز و باربیکیو یکی از تفریحات افرادی است که دارای فضای باز مناسبی هستند. گریل کردن یا کباب کردن مرغ، استیک، سبزیجات، ماهی و… همگی مواردی هستند که می توانند خوراکی های خوشمزه ای برای شما فراهم کنند. در این مطلب انواع مناسب ماهی برای گریل کردن را به شما معرفی می کنیم.

کباب کردن گوشت کاری نسبتا آسان است. فقط کافی است برش مورد علاقه خود را انتخاب کنید، یک مقدار روغن زیتون یا مالش خشک روی آن بزنید، و آن را بر روی باربیکیو بگذارید، تا کباب شود. اما تهیه ماهی کبابی کمی پیچیده تر است. برخی از انواع ماهی ها انتخاب های بهتری نسبت به انواع دیگر هستند؛ و برخی از ماهی های ظریف تر برای کباب کردن مناسب نیستند. در این مطلب نکاتی را برای کمک به شما در انتخاب انواع ماهی برای گریل کردن با کباب پز، معرفی می کنیم.

هنگام انتخاب ماهی برای کباب کردن، مهم است که گوشت آنها چقدر محکم باشد. به عنوان مثال ماهی های ظریف مانند ماهی تیلاپیا برای کباب کردن روی شعله مستقیم خیلی مناسب نیستند. این نوع ماهی ها با احتمال بیشتری دارند هنگام کباب کردن از هم جدا و خرد می شوند. ما در ادامه این مطلب ۵ ماهی مناسب برای گریل کردن با کباب پز را به شما معرفی می کنیم.

توجه کنید که همه این ماهی ها را باید هنگام خرید از نظر سلامت به خوبی بررسی کنید و آنها را از فروشگاه های مطمئن خریداری نمایید.

ماهی سالمون یا آزاد

فیله این ماهی دارای استقامت خوبی نسبت به حرارت مستقیم آتش است؛ و به همین دلیل به خوبی می تواند گرمای کباب پز را تحمل کند. در نتیجه بافتی همچون گوشت قرمز دارد و طعم و ساختار خود را به خوبی حفظ می کند.

ماهی تن

گوشت ماهی تن را استیک ماهیان دریایی می نامند. این ماهی به شدت همه کاره است و در سبک های مختلفی قابل تهیه است. استیک ماهی تون ضخیم است و بافتی دلپذیر دارد. البته کباب کردن آن کمی سخت است و باید بتوانید با کسب تجربه و به موقع آن را از روی حرارت آتش بردارید.

ماهی سرخو

سرخو یک ماهی سفید و صورتی کمرنگ است که برای کباب کردن یک گزینه همیشگی خواهد بود. ویزگی اصلی این ماهی آن است که تمام بخش های ماهی را می توانید کباب کرده و بخورید.

ماهی گالیت

ماهی گالیت (common dolphin fish) یکی از ماهی های معروف در جنوب ایران است؛ این ماهی در سراسر آب های خلیج فارس و دریای عمان موجود است. این ماهی هم از استحکام خوبی برای کباب کردن برخوردار است و به همین دلیل شیوه اصلی پخت و پز آن کباب کردن و سرخ کردن است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها